Aviseringar
Rensa alla

Kut rygg


Ämnesstartare

Tjena!
Har ett litet problem, eller ganska stort egentligen. Min rygg kutar typ som fan. Asso axlarna åker typ automatiskt fram, skulderbladen sticker ut som fan i ryggen, magen åker typ fram, och röven ut :s Har haft denna kroppsbyggnad jävligt länge nu men försöker få bort det. Antar att bästa sättet är genom träning? Träna ryggen osv? Men skulle behöva lite tips på övningar och kanske stretching? Har ändå rätt snygg kropp annars, gymmar några gånger i veckan och tränar även hemma ganska ofta med olika övningar. Stretchar dock aldrig efter styrketräning, kan det kanske vara en anledning till varför min rygg är som den är? Mina polare som jag brukar gymma med har ingen jävla kut rygg även fast dom aldrig stretchar? Men just nu kör jag iaf med lite rygglyft osv, vettefan om det hjälper. En annan grej ba, ganska offtopic men ändå, när jag tränar ryggen känner jag typ bara i vaderna, inte så mycket i ryggen. Jag använder fan maskinerna och gör övningarna på rätt sätt. Vet ni varför det blir så?
Men hur som helst behöver jag lite tips på övningar osv. Undrar även varför det blir såhär på vissa, varför ser just jag ut såhär? Jag menar vad fan gör jag som andra inte gör ? 😉 Har sett ut såhär i flera år btw.
Aja, tacksam för svar!
Peace 😉


   
Citera
Ämnesetiketter

waxxyy95:

är jag tränar ryggen känner jag typ bara i vaderna

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

waxxyy95: är jag tränar ryggen känner jag typ bara i vaderna

Ja, asso när man gör typ rygglyft. Tycker inte det känns särskillt mycket i ryggen utan mest i benen som man har som ett stöd.


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Ja, asso när man gör typ rygglyft. Tycker inte det känns särskillt mycket i ryggen utan mest i benen som man har som ett stöd.

för att du använder benen mer än ryggen antaglgien [crazy] får ont i nacken när jag gör situps men det är ju bara för att jag har sämst magmuskler och lyfter kroppen med nacken ist


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Ja, asso när man gör typ rygglyft. Tycker inte det känns särskillt mycket i ryggen utan mest i benen som man har som ett stöd.

Vekling kanske ;)? Och om det nu inte känns i ryggen när du gör ryggövningarna så gör du förmodligen inte rätt iallafall. Fråga någon som jobbar på gymmet om hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Vekling kanske ;)? Och om det nu inte känns i ryggen när du gör ryggövningarna så gör du förmodligen inte rätt iallafall. Fråga någon som jobbar på gymmet om hjälp.

Har frågat och dom säger att jag gör rätt. Det känns förstås lite i ryggen också.
Är fan ingen vekling 😉 har inte sagt att det är jobbigt, tycker ba att det borde kännas mer i ryggen än i benen. Men haka inte upp er på den frågan. Kan säkert få hjälp från annat håll. Men mer tips om kutig rygg tack? 😉


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Men mer tips om kutig rygg tack? 😉

Sträck på dig 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Sträck på dig 😉

Jag har försökt gå mer rakt, men axlarna åker ba fram igen 🙁


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Jag har försökt gå mer rakt, men axlarna åker ba fram igen 🙁

Dra tillbaka dem igen, och igen, och igen osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna ryggen (simning, ryggövningar med hantlar) och glöm inte att sträcka på dig hela tiden. Övning ger färdighet, det är bara att hålla ut.
Hade kass hållning förut men började bara sträcka på mig, var skit jobbigt i början, men efter ett tag gjorde jag det naturligt. Good luck[smile]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

för att du använder benen mer än ryggen antaglgien får ont i nacken när jag gör situps men det är ju bara för att jag har sämst magmuskler och lyfter kroppen med nacken ist

Omöjligt att lyfta kroppen med nacken (iaf i den positionen) Din nacke är ovan med den typen av belastning, alltså att den håller upp huvudet i den vinkeln :p


   
SvaraCitera

Resultat:

Omöjligt att lyfta kroppen med nacken (iaf i den positionen) Din nacke är ovan med den typen av belastning, alltså att den håller upp huvudet i den vinkeln :p

haha men du fattar väl vd jag menar [sad]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

waxxyy95:

Men mer tips om kutig rygg tack? 😉

Min gissning skulle vara att du har en obalans mellan magen och ryggen. Försök hitta en balans mellan magträning och ryggträning.
Och håll dig borta från maskiner, de missar ofta de "mindre" muskelgrupperna som ger stabilitet.

waxxyy95:

Ja, asso när man gör typ rygglyft. Tycker inte det känns särskillt mycket i ryggen utan mest i benen som man har som ett stöd.

Har du benen under något för att får mer stöd? Don't


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Har du benen under något för att får mer stöd? Don't

Ja, det har jag. Om jag inte har det kommer jag upp typ 1 dm max? ;s


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

waxxyy95:

Ja, det har jag. Om jag inte har det kommer jag upp typ 1 dm max? ;s

Du ska precis lätta från golvet, extra höjd ger inte "mer" träning, det belastar bara ryggraden i onödan. Image


   
SvaraCitera