Aviseringar
Rensa alla

Kvinna försvarar misshandel


Ämnesstartare

En kvinna försvarar en man som misshandlade sin fru. 

Jag håller inte med henne alls, såklart. Däremot kan man ställa sig frågan om hon faktiskt har en poäng i det hon säger. I allt skräp hon säger kan det finnas en liten sanning. Exempelvis att kvinnor retas med män, och använder härskartekniker som könsrollerna tillåter.

Kvinnor brukar ex. använda psykisk mobbning mot män, och normen är att om en kvinna slår en man så är det inte lika farligt som att en man slår en kvinna. Folk reagerar i allmänhet mer starkt på om en kvinna får motta ett slag av en man än om en man blir slagen av en kvinna. Detta har undersökts.

Här är videon.


   
Citera

har sätt det klippet innan den där kärringen är skitrolig.

hon är bland dom roligaste som ringt radio1 med undantag för Jari.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Slår en kvinna en man, ska hon också åka dit för det. Precis som om en man slagit en kvinna. Kvinnor och män ska ha samma rättigheter, men de ska också ha samma skyldigheter. Man ska inte särbehandlas, heller inte ha fördelar att dra nytta av, för att man är av ett viss kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Både fysisk och psykisk misshandel går att anmäla och är ej okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Både fysisk och psykisk misshandel går att anmäla och är ej okej.

Men i rädslan att bli utskrattad, lär det vara få män som anmäler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antingen telefontroll eller jääävligt hög


   
SvaraCitera
mynona

Tjohej:

Men i rädslan att bli utskrattad, lär det vara få män som anmäler.

Och det beror på könsrollerna, som feminismen vill avskaffa. Jämlikhet uppnås inte förrän könsrollerna avskaffas, och det är sådana här saker som borde få antifeminister att förstå att feminismen och jämlikheten gynnar även män. 

OnT: män utövar också psykisk misshandel, som oavsett kön är fel. En rationell orsak till varför det inte anses lika fel för en kvinna att slå en man är för att de flesta män är starkare än de flesta kvinnor och slagen därför kan förväntas orsaka större skada när en man slår en kvinna och en man kan förväntas ha lättare att försvara sig när en kvinna slår honom, men det är förvisso fördomar eftersom skillnaderna styrkeförhållanden egentligen inte inte självklart är så enormt dramatiskt stora. Jag tycker inte att det är rätt att slå någon även om man provoceras till det, men både psykisk och fysisk misshandel är fel och kön är inte viktigt i sammanhanget


   
SvaraCitera
GraGo

Haha vad i helvete jag visste inte att såna där människor finns på riktigt.


   
SvaraCitera
GraGo

mynona:

Och det beror på könsrollerna, som feminismen vill avskaffa. Jämlikhet uppnås inte förrän könsrollerna avskaffas, och det är sådana här saker som borde få antifeminister att förstå att feminismen och jämlikheten gynnar även män. 

Fast könsroller är ju något som uppkommer naturligt, avskaffa dem så kommer de att komma tillbaka.


   
SvaraCitera
mynona

GraGo:

Fast könsroller är ju något som uppkommer naturligt, avskaffa dem så kommer de att komma tillbaka.

Tja, där har vi olika åsikter. Jag anser inte att de är naturligt medfödda. Jag ser att de har förändrats många gånger i historien och jag ser att de fortfarande gör det. Jag ser att könen är mer lika varandra i Sverige 2014 än i Sverige 1914, och mer lika i Sverige 2014 än Afghanistan 2014. Jag ser att de går att förändra. Jag tycker det finns anledning att göra det, och förbättra rättvisan mellan könen så tjejer slipper kallas horor då de ligger runt medan killar som gjort samma saker anses häftiga, och jag ser att det går att göra det. Men alla har vi olika åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Och det beror på könsrollerna, som feminismen vill avskaffa. Jämlikhet uppnås inte förrän könsrollerna avskaffas, och det är sådana här saker som borde få antifeminister att förstå att feminismen och jämlikheten gynnar även män. 

Absolut, och det är en bra avskaffning i mängden när det kommer till könsroller.

 Skrev bara ner min uppfattning i sammanhanget.


   
SvaraCitera
mynona

Tjohej:

Absolut, och det är en bra avskaffning i mängden när det kommer till könsroller.

 Skrev bara ner min uppfattning i sammanhanget.

Ja, jag delgav mest min reflektion som uppkom av det du skrev! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja, jag delgav mest min reflektion som uppkom av det du skrev! Tumme upp

Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Men i rädslan att bli utskrattad, lär det vara få män som anmäler.

Om en man som blir slagen av en kvinna slår tillbaka, då är han en mansgris. Om han anmäler kvinnan är han en fegis. Det är synen som många verkar ha.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Om en man som blir slagen av en kvinna slår tillbaka, då är han en mansgris. Om han anmäler kvinnan är han en fegis. Det är synen som många verkar ha.. 

Det är tydligen lite så det rullar, ja.


   
SvaraCitera