Aviseringar
Rensa alla

Kvinna nekades åka buss – hennes hund ansågs ”kränkande”


Ämnesstartare

:

Den engelska kvinnan Judith Wood fick sig en chock då hon skulle åka med den sedvanliga bussen en dag i London. Då hon skulle stiga på med sin hund stoppades hon av busschauffören, som sa att hon tyvärr inte kunde ta med sin hund då detta skulle kränka en muslimsk medpassagerare.

Judith Woods lilla terrierhund har det inte lätt. Efter att ha tillbringat dagen med sin matte och dennas väninna i en park fann sig hunden vara bannad på grund av religiösa skäl – en muslimsk kvinna kunde bli kränkt av hundens närvaro, menade chauffören. Bussdörrarna stängdes innan den förvånade Woods ens hann protestera.

När hunden med tillhörande matte skulle ta nästa buss nekades hunden återigen att kliva ombord, denna gång för att själva busschauffören var muslim.

– Jag är medveten om att muslimer anser hundar vara orena djur, med senast jag kollade var detta inte ett muslimskt land, skriver Woods i en krönika på tidningen Telegraphs hemsida.

Judith Woods skriver vidare att hon själv är katolik, men att hon för den delen inte skulle insistera på att söka få skilda personer bannlysta från den buss hos befinner sig i.

Tidigare har den muslimska övertygelsen tagit sig lustiga uttryck hos samma bussbolag, Transport for London. I januari stannade en muslimsk busschaufför resolut sin buss, som var full av passagerare, för att be. Han tog sig till mitten av gången, tog av sig sina skor och sin jacka och bad böner i fem minuter. De chockade passagerarna trodde till en början att det hela handlade om en terrorhandling, och då dörrarna var stängda var det många som fruktade det värsta.

– Jag har hört att islamister ber innan sina dåd och trodde han förberedde en terrorattack, sa en av passagerarna i bussen till Daily Mail.

Det sistnämnda böneproblemet har bussbolaget dock löst med speciella bönerum för de muslimska chaufförerna – allt för att undvika att förarna tvingas stanna bussen i rusningstrafik för att utföra den traditionsenliga bönen.

Hur långt får islamiseringen av Europa fortgå innan folk ska reagera??

http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1238


   
Citera
Ämnesstartare

HAHA.

On a serious note.. Busschafförerna borde få sparken och hon borde få en ursäkt. Eller rättare sagt, hennes hund borde få en ursäkt för diskrimineringen lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Där har säkert media överdrivit en hel del... [crazy]


   
SvaraCitera

Ja man får ta och vänta tills det händer här i Sverige.
Vidarefrågan är ju då, hur kommer svenskarna regera? Våldsamt?
Knyta näven i fickan?

Personligen så tror jag att framtida medelsvenson kommer bli klart mer rasistisk ifall detta får fortsätta, vilket kommer föda en starkt rasistisk åldersgrupp när de väl ynglar av sig. En, kanske, otroligt våldsam som hela sitt liv fått höra om hur mamma blev nekad jobb för att hon var kvinna och sökte jobb hos en muslimsk man.

Eller varför inte den 8 åriga pojken som tittar på när sin 15 åriga storasyster blir våldtagen eller varför inte stenad? För att hon är lättklädd. Varför inte, det har redan hänt i deras länder.
Fast vad händer när det börjar föras ett islamiskt religionskrig mot oss otrogna svenskar? Vi alla vet att det är svärdets religion.

Jag bävar inför den dagen, inför hur skamfläckat Sverige kan bli.
Jag hoppas. Att när den dagen kommer, så skall ingen religiös extremist visas nåd.
Däremot, såklart, så hoppas jag att allt detta aldrig händer. Hellre jobba tillsammans mot en ljus framtid än mot varandra siktandes mot en mörk framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

HAHA.

On a serious note.. Busschafförerna borde få sparken och hon borde få en ursäkt. Eller rättare sagt, hennes hund borde få en ursäkt för diskrimineringen lol.

Det är inte ens roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Det är inte ens roligt.

Menade faktiskt att det är absurt [blush][crazy], liksom busschauffören som började be mitt på bussen?! Wtf.. Och att muslimer kan "kränkas" pga en hund, kan det bli mer löjligt eller.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror också att

S3ON:

media överdrivit en hel del...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den islamiska kärringen tog åt sig "pälsdjur där bak skylten" och jag antar att hon satt där med sina ungar. Så hunden fick nog inte plats och chauffören ville inte ha bråk med någon som inte ens fattar engelska[confused] Hur jag än tänker igenom hur detta gick till så låter detta som det smartaste svaret[tired]
Om dom ändå ska bli så särbehandlade kan dom få en egen buss att trängas på.

Btw fortfarande är det inte gästen i landet(aah invandraren) som ska ta hänsyn till alla andra inte tvärt om?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, skön grej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Menade faktiskt att det är absurt [blush][crazy], liksom busschauffören som började be mitt på bussen?! Wtf.. Och att muslimer kan "kränkas" pga en hund, kan det bli mer löjligt eller.

Ja, dom har verkligen lyckats förvåna oss stort dom där skäggtomtarna. Löjligare kan det mycket väl bli, det är bara och se hur dom gör i sina egna hemländer. Det var till exempel en kristen pakistanier som blev mördad av en ägare till en café för att han drack ur en kopp avsedd för muslimer (han glömde uppge att han var kristen, detta hände i pakistan).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Btw fortfarande är det inte gästen i landet(aah invandraren) som ska ta hänsyn till alla andra inte tvärt om?[confused]

Jo, man tycker ju det, men muslimerna kräver att bli särbehandlade och anpassade efter vad det än gäller och Europa accepterar det för annars är man ju "rasist" och "islamofob".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schmetterling:

"rasist"

Ord som borde ändras för som vit ses man inte som en ras längre. Enligt dom så fungerar rasism bara på ett håll. Tycker dom ska ta reda på vad rasism är för något innan dom kastar runt det överallt för ingenting.

Har en kompis som var skinhead tro fan att han blev kallad nazist och rasist. Btw han hade ett stort nazistkors med ett stort rött streck över.
Men Nazister har ju inte med araber och islamister osv att göra xD Elr?[confused]


   
SvaraCitera

Jag blir inte ens förvånad längre, västvärlden är en enda stor fitta nu förtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är så äckligt jävla trött på folk som inte kan kritisera en företeelse som på något vis rör invandrare på ett objektivt sätt utan att börja bete sig som idioter.


   
SvaraCitera