Aviseringar
Rensa alla

Kvinnlig avundsjuka


Ämnesstartare

KingGurka:

Ah, nu förstår jag. Du är ett retard.

Spegeln ser samarbetsvillig ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha. Ska man skatta eller gråta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Om ni kvinnor

[crazy] Kvinnor är ej en homogen grupp. Du kan ju inte tillskriva alla kvinnor en vissa egenskap med bara deras kön som gemensam nämnare och sen försöka framstå som trovärdig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vet att du tjatat om det där förut, kan man få se en vettig källa på det? tycker det verkar intressant.

En rent nöje att upplysa dig om barns sexualitet:

http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUND/ARCHIV/GUS/LEPCHA.HTM

"The Lepcha of believe that girls with not mature without benefit of sexual intercourse. Early sex play among boys and girls characteristically involves many forms of mutual masturbation and usually ends in attempted copulation. By the time they are eleven or twelve years old, most girls regularly engage in full intercourse. Older men occasionally copulate with girls as young as eight years of age. Instead of being regarded as a criminal offense, such behavior is considered amusing by the Lepcha"

Pedofili=kulturskillnader.

Uppfostra ett barn med att det är hemskt att ha sex när man är för ung så tycker barnet det. Låt barnet prova ha sex utan att säga vad det är så får du se en radikalt annan reaktion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den där länken glädjer dig allt va?


   
SvaraCitera

oskar_det:

Pedofili=kulturskillnader.

med din logik kan man säga "kannibalism=kulturskillnad"
det är ok att äta andra människor, det är bara vi i sverige som har konstig kultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Kvinnor är ej en homogen grupp. Du kan ju inte tillskriva alla kvinnor en vissa egenskap med bara deras kön som gemensam nämnare och sen försöka framstå som trovärdig.

Nej, inte i dessa feministtider. Att försöka yttra att något beror på könet är ju en dödssynd i dessa jämställdhetstider. Inget får skilja män och kvinnor.

Chibibbi:

den där länken glädjer dig allt va?

Inte som du tror. Däremot är det roligt att se alla kommentarer om folk som säger att allt beror på kulturskillnader, och sedan visar man en länk som visar att även pedofili är en kulturskillnad - och då blir folk tysta som möss.


   
SvaraCitera

oskar_det:

Tss, är du osäker?

ja, det är jag. pga. flera anledningar.

oskar_det:

Pratade med en psykolog så sent som förra veckan och det var hon som berättade detta för mig.

berättade hon om de empiriska bevis som visar på att det beror på biologiska faktorer?


   
SvaraCitera

oskar_det:

Uppfostra ett barn med att det är hemskt att ha sex när man är för ung så tycker barnet det. Låt barnet prova ha sex utan att säga vad det är så får du se en radikalt annan reaktion.

uppfostra barnen emd att det är ok att döda och äta andra människor så kommer du få en "radikalt annan reaktion"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror de är så att kvinnor är latare än män[ops] På gymmet så är säkert 80% män. Kvinnorna sitter hemma å gnäller på sina bloggar istället[wink]
Aa så äre nog[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

med din logik kan man säga "kannibalism=kulturskillnad"
det är ok att äta andra människor, det är bara vi i sverige som har konstig kultur.

Jag tycker det börja lukta lite rasism här... det är bara kulturer som delar dina värderingar som du kan acceptera?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Blivande_japan:

uppfostra barnen emd att det är ok att döda och äta andra människor så kommer du få en "radikalt annan reaktion"

Visst är det så, var vill du komma? Att vi västerlänningar ska sitta och avgöra för hela världen vad som är rätt och fel, och att alla folkgrupper som har "fel" borde isoleras eller dömas ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Däremot är det roligt att se alla kommentarer om folk som säger att allt beror på kulturskillnader, och sedan visar man en länk som visar att även pedofili är en kulturskillnad - och då blir folk tysta som möss.

jag tycker du bör läsa det japanen har skrivit, hon hade en bra poäng


   
SvaraCitera

oskar_det:

Visst är det så, var vill du komma? Att vi västerlänningar ska sitta och avgöra för hela världen vad som är rätt och fel, och att alla folkgrupper som har "fel" borde isoleras eller dömas ut?

jag vill komma till att vi lika gärna kan börja döda folk om vi har lust. Det är ju ändå bara vi som har konstig kultur, så det borde va ok att döda folk. Eller åtminstone slå någon på käften om den är irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är ok att äta andra människor, det är bara vi i sverige som har konstig kultur.

Det stämmer ju. Kannibalism har förekommit och varit accepterat i massa kulturer.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Det stämmer ju. Kannibalism har förekommit och varit accepterat i massa kulturer.

precis det jag menar! har du lust att dela på oskar med mig?


   
SvaraCitera