Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor är de största miljobovarna


Ämnesstartare

Ibland måste man undra hur mycket allt prat om hur mycket man bryr sig om miljön är värt. Speciellt i kvinnornas fall. Alla smink och klädesköp, och därav avfallet från det, får en att undra huruvida kvinnor bryr sig om vår miljö och huvudtaget. Den "moderna" kvinnan verkar hata miljön.

I Sverige har vi en fantastisk natur som vi alla värnar om...Tror vi! Men det finns faktiskt dem som inte bryr sig alls. En sådan grupp är kvinnor.

Kvinnor köper mängder av kosmetiska produkter som dagligen skräpar ned vår natur.

Kläder är en annan typ av produkt som kvinnor är storkonsumenter av, också det en stor stor miljöbov. Storskalig odling av bomull, som återfinns i många kläder har förstört grundvattnet på ett flertal håll i världen. Detta tycker de flesta kvinnor, av deras konsumtionsvanor att döma, är helt okej. Källa Deras hat mot miljön mäts i Chanelväskor.

Men vänta, det finns ytterligare grund för mitt argument. Till exempel slänger de p-piller i naturen, så att fiskar till och med byter kön. Miljöförstöring och djurplågeri på samma gång. Dubbel jackpot.

Därför menar jag att man ska införa en miljöskatt på att vara kvinna, tills de lär sig hålla sina vanor i styr. Kanske är det möjligt att bara ge män rösträtt i fortsättningen.


   
Citera

Nu skall du inte dra alla kvinnor över en kant! [zzz]


   
SvaraCitera

du har inte läst/ hört om de otals raporter som säger att män i genomsnitt släpper ut mer koldioxid än kvinnor och då tror jag konsumtion är medräknat


   
SvaraCitera

vi borde slaktas


   
SvaraCitera

Ja, för alla finniga smågrabbar som spenderar sina dagar på deras fula moppar är ju också så jäkla miljövänliga


   
SvaraCitera

smink och p-piller.

skyldig.


   
SvaraCitera

Min bror spenderar bra mycket mer pengar på kläder än vad jag gör. Och smink och p-piller använder jag inte ens.


   
SvaraCitera

OBS: Tråden är seriös.


   
SvaraCitera

hmm nja kan ju inte skylla på tjejer med tanke på hur mycket transor och bögar de finns nu för tiden[no-no]


   
SvaraCitera

Man kan inte skylla på kvinnorna för det är män ska har skapat allt här på jorden. Kvinnorna använder bara det, men det är vi män som skapade det.... Fy på oss;P


   
SvaraCitera

Pff, kvinnor använder p-piller för att männen vill knulla utan kondom.


   
SvaraCitera

Hampie:

kvinnor använder p-piller för att männen vill knulla utan kondom.

tjejer vill också det kanske [no-no]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tjejer vill också det kanske

Det känns ingen skillnad.


   
SvaraCitera

Hampie:

Det känns ingen skillnad.

jag känner skillnad


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jag känner skillnad

Jag gör det inte :/


   
SvaraCitera