Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor in i det militära?


Ämnesstartare

Tycker ni att fler kvinnor ska gå lumpen ?

lead1a.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Vilken efterbliven fråga.
Jag tycker att den som vill ska få göra lumpen (i mån om plats) och den som inte vill ska slippa. Finns det inte platser till alla som söker så ska de som gör bäst ifrån sig på testerna få de platser som finns - oavsett kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför är det en efterbliven fråga? Intressant och veta vad alla tycker..[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, kvinnor är alldeles för veka idag. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumgummiboll:

varför är det en efterbliven fråga?

Varför skulle man tycka att fler kvinnor skulle göra lumpen? Det är väl ändå ett individuellt val huruvida man vill göra den eller inte? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har inte tråden kommit så långt men än så länge håller jag med Nevon - och tror att jag kommer göra det i fortsättningen också, han verkar vara på rätt spår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle man tycka att fler kvinnor skulle göra lumpen? Det är väl ändå ett individuellt val huruvida man vill göra den eller inte?

Sant, men det kan ju vara en jämnställdhetsfråga.
Majoriteten är ju killar, kan ju enligt vissa vara orättvist.
Men men, orkar inte muntjaffsas om den saken, ville bara veta vad alla tycker. Så tyck som du vill! ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Vilken efterbliven fråga.
Jag tycker att den som vill ska få göra lumpen (i mån om plats) och den som inte vill ska slippa. Finns det inte platser till alla som söker så ska de som gör bäst ifrån sig på testerna få de platser som finns - oavsett kön.

Han sa det mesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumgummiboll:

Majoriteten är ju killar, kan ju enligt vissa vara orättvist.

Majoriteten är killar därför att fler killar mönstrar (då vi är tvingade till det) och killar generellt sett får högre betyg på de fysiska testerna. Det är absolut ingenting som hindrar en tjej från att mönstra, göra bra ifrån sig på testerna och sedan få en plats i lumpen. På vilket sätt skulle det vara orättvist?
Det är som att säga att en majoritet av de som går läkarutbildningar är smarta, och att det skulle vara orättvist mot de som är dumma. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att fler borde få göra lumpen över huvud taget, och att man ska ta in på lika villkor. så om frågan vara om vi ska kvotera in kvinnor i det militära så nej.


   
SvaraCitera

Systemet med det "bäst lämpade" blir överkört av alla dessa feminister [n]


   
SvaraCitera

Jag tycker som nevon. Det skall alltid handla om kompetens och jag gillar inte alls kvoteringar. Och att börja gnälla över "orättvisa" gällande fördelningen av könen i exempelvis militären är också ganska irelevant då det är fler killar, eftersom det är lag på det att vi infinna oss på mönstringen.

SilentScream:

Text

Bob Fyllekatt:

Text

Om jag ser samma spam igen, i någon tråd så blir det en varning, om ni fortsätter blir det en avstängning [no-no] är det förstått? Håll er till ämnet eller skriv i någon forumstråd som är tillägnad spam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Freemason:

Om jag ser samma spam igen, i någon tråd så blir det en varning, om ni fortsätter blir det en avstängning [no-no] är det förstått? Håll er till ämnet eller skriv i någon forumstråd som är tillägnad spam.

Sure. [cute]


   
SvaraCitera

Kvinnor är inte lika bra militärer som män.
/thread


   
SvaraCitera

Nevon är en vis gosse.

Föv skulle jag vilja göra lumpen. [sad]


   
SvaraCitera