Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor ska få ett eget "runka"


Ämnesstartare

RFSU har uppmärksammat att det inte finns något officiellt ord för kvinnors onani som männens "runka". De tror att det beror på att vi inte pratar om kvinnors onani på samma, självklara sätt som mäns. Detta har lett till att de tagit saken i egna händer (hehe) och har nu en tävling där man kan skicka in förslag på ord.  Gå in på RFSU.se och ge ditt bidrag vettja! Ni har till 16 november på er, därefter blir det röstning. 

RFSU.jpg

Vad brukar ni kalla det? Vilket ord tycker ni ska bli det "officiella" och självklara ordet att kalla det?


   
Citera
Ämnesstartare

"Fingra" är väl hyfsat okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad som helst utom "pulla", typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar man inte säga "pulla"? Tycker det är asfult iofs, men jag vet inte. Brukar bara säga onanera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
"Fingra" 

Haha då får folk sluta kalla mig "Finger" först tack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Brukar man inte säga "pulla"? Tycker det är asfult iofs, men jag vet inte. Brukar bara säga onanera.

Runka är också rätt fult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Runka är också rätt fult.

Haha ja! Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Haha då får folk sluta kalla mig "Finger" först tack.

Haha! Allt beror väl på kontext.


   
SvaraCitera

Fittra är det festligaste alternativet  hittills Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar fingra, dock när jag tänker påre i kontext av mig själv känns det bara som jag fått massa  tillsägningar "fingra inte på den där!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde pulla var ordet
men tydligen ska vi ha ord för alla sätt att onanera, för det är lösningen till allt
"ok" vi säger så & sen en 🙂 på det

Skål skål för mänskligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar bara säga onanera men är mkt positivt inställd till ett självklart ord som avser kvinnlig onani pga precis som du säger så är det fortfarande väldigt tabubelagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stövla
blaska
simma
cykla
pilla
troska


   
SvaraCitera
Exner

Fingra är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
gillar fingra, dock när jag tänker påre i kontext av mig själv känns det bara som jag fått massa  tillsägningar "fingra inte på den där!!"

vilket tjejer också får i större utsträckning än killar (vet att du ej menade på könet)


   
SvaraCitera