Aviseringar
Rensa alla

Kvinnor slipper ta ansvar för sina brott


Ämnesstartare

Buddah:

Eller bara misshandel. Misshandel är lika illa vart det än utförs, oavsett vem som utför det.

Visst, men om man nu vill specificera. Hustrumisshandel brukar väl i regel användas för systematisk misshandel snarare än för enskilda händelser. Fast ja, då kan man ju helt enkelt säga det istället. Uppstår nog mindre förvirring så egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Likadant utomlands.

Inte i USA.

mablethorpe:

Jag menar, vill man hävda att kvinnor kommer lindrigare undan i domstol för brott de begår så får man väl ta och hitta ett statistiskt underlag för den saken. På det planet så failar Elizabeth Höglund ganska så massivt.

Annika Östberg är ett annat exempel. Tvivlar starkt på att så många hade sympatiserat med henne och krävt att hon skulle få komma hem till Sverige och bli frisläppt omedelbums om hon hade varit en man. Tvivlar också på att hon öht hade fått komma hem till Sverige om hon hade varit en man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

För att det är synd om kvinnor. Dom har ju mens.

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artikeln sög men frågan är intressant i andra fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exkrement:

Inte i USA.

Nja... Med en statistik som visar på att 99% av de som dömts till döden är män, så tycker jag att det är rätt självklart att det ser likadant ut där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exkrement:

Annika Östberg är ett annat exempel. Tvivlar starkt på att så många hade sympatiserat med henne och krävt att hon skulle få komma hem till Sverige och bli frisläppt omedelbums om hon hade varit en man. Tvivlar också på att hon öht hade fått komma hem till Sverige om hon hade varit en man.

Det jag sa var att enskilda fall inte är särskilt bra grund för att hävda att något skulle vara på ett visst sätt. I synnerhet inte när det faktiskt är helt rimligt att anta att det går att finna statistik över hur saken ligger till, eller goda möjligheter att sammanställa egen sådan. Att komma med ett exempel på ett annat enskilt fall gör liksom ingen skillnad.


   
SvaraCitera
Tyrael

Buddah:

Vettigt att göra en sådan bedömning utifrån en människa.

Tanken verkar inte vara fel eftersom så många andra tycker likadant om män. [smile]


   
SvaraCitera