Aviseringar
Rensa alla

Kvinnornas rättigheter


Ämnesstartare

Igår som kom en intressant diskussion upp angående kvinnorna i Afghanistan som måste bära burqa hela tiden, samt att dom behandlas illa, blir sexuellt utnyttjade, trakasseras och mycket mer. Och det bryter ju självklart mot mänskliga rättigheter, men sen så började vi prata om det som också händer i Somalien, att kvinnorna där blir könsstypmade. Om man nu har två länder som bryter mot mänskliga rättigheter, hur kan man jämföra dom här två länderna? Efter denna diskussion så var jag ju tvungen att kolla upp all som finns på nätet, och lyssna på olika debatter om detta. Men det jag undrar är vad ni tycker om detta? och hur ni skulle ha jämfört dessa två länder?


   
Citera
Ämnesstartare

Rosija:

Men det jag undrar är vad ni tycker om detta?

tycker det är jättebra!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför de? motivera ditt svar! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan sluta vara omogna? Jag är fullt seriös, och det är ganska respektlöst utav er att hålla på så. Så har ni inget vettigt att säga så stick. Det är bara omoget och att hålla på så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att det är dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rosija:

och hur ni skulle ha jämfört dessa två länder?

Skulle la jämföra ländernas historia, samt religionens påverkan på dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller vill du ha en uppsats om just dessa länder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej ingen uppsats om dessa länder. Jag är bara intresserad över vad ni tycker om det? Och hur ni själva tycker skulle jämföra dessa länder som bryter mot kvinnornas rättigheter. Ingen uppsats, bara massa åsikter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu skrev jag lite fel, mena förstår hur ni sjävla skulle jämföra*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rosija:

Somalien

Somalia*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner mig förtryckt i Sverige när jag inte får gå naken på stan[rolleyes]


   
SvaraCitera