Aviseringar
Rensa alla

Kvinnors rättigheter islamska länder


Hijab användes långt innan Islam grundades. -.-


   
SvaraCitera

jessijess:

Reza Aslan använder sig konstant av ohederliga argument och jämförelser för att trivialisera problemen i den muslimska världen.

Han använder sig av sakliga argument och jämförelser för att bemöta fördomsfulla muslimhatare. 


   
SvaraCitera
lok501

Jag förstår att detta frustrerar dig och att du anser att detta är fel, och jag håller med, men att bli sur och att hata på en hel grupp som du generelt inte har något att göra med är bara onödigt och frustrerande. Ska du bli sur så bli det på dem som bor här och inte anpassar sig efter svensk kultur, det har du iaf någon direkt relation till.

Ps. Även fast jimmie är rasist så är det ingen ide att vara sur på honom. Rösta inte på honom så är problemet löst.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Här har många skygglappar på tyvärr och förlorarna blir ju som alltid kvinnor och flickor. Surprise surprise. 


   
SvaraCitera

Matilda_00:
Står upp för ett JÄMSTÄLLT samhälle och har under många år varit väldigt nyfiken på religionen islam och framförallt de länder som använder religionen som lag. Jag är väldigt fundersom över islam, de säger att männen och kvinnorna har samma värde, rättigheter osv. Men ÄNDÅ måste kvinnan bära ett jävla skynke. "Det vill hon" säger många, men det är väll inte så konstigt. Hon blir ju bestraffad om hon säger nått annat. 
I Sverige tror jag att många muslimer är vettiga människor, iallafall några av de jag känner till. Men har även hört att det händer att pappan mördar sin dotter om hon haft sex innan giftemål eller begått något "olagligt inom religion" för det kommer att ge "lycka" till familjen. Vet inte exakt hur det låg till där. Men deras söner de får knulla runt hur de vill..        
(detta gäller inte alla, säkert inte speciellt många, det är var jag hört) 

I många Islamska länder är ju kvinnans mannens ägodel, man får ha flera kvinnor och om kvinnan är otrogen ska hon misshandlad till döds. Så Jäävla sjukt. De får inte heller köra bil och har hört att det skulle komma en app som mannen hade så att han såg vart hon var och kunde genom en knapptryckning bestämma vad hon skulle göra.

Ja, Islam kan vara hemskt, precis som andra religioner. Ex. i bibeln står det skrivet att om kvinnan är otrogen ska hon få handen avskuret eller stenas till döds och om två män ligger med varandra ska de mördas. Dessutom tror jag inte (är inte säker) att det ens står i koranen att en man har rätt att våldta en kvinna och behandla henne respektlös. Det är vissa islamister, framför allt män, som tror sig ha fler rättigheter än kvinnan och stå över henne. T.ex. i saudiarabien kanske man kallar sig för muslim men i själva verket faktiskt inte är det, där är det så många som mördas hela tiden, både icke- troende och troende män och kvinnor. Sedan har vi IS som exempel också. Som någon sa innan också, slöja fanns redan innan islam, burqa vet jag inte men slöja. Det jag vill få fram är att utan att ha läst koranen kan man inte skriva fakta om det för att det är så jävla många människor som har totalt förstört budskapet i det hela och säger att det står i koranen utan att de ens läst det. Samma sak med bibeln. Det finns 1,5 miljarder anhängare inom islam och 2,18 miljarder inom kristendom. Tvivlar därför starkt på att alla håller sig till samma regler och lagar, också om ens alla har studerat bibeln eller koranen när de kallar sig för muslimer eller kristna. Däremot kan jag på något sätt hålla med om att exempelvis vissa muslimer i Sverige har mer vett än de i sina hemländer. Men man ska inte glömma att det finns mycket dåligt inom allt, i kristendomen också och inte bara inom islam. Vad skulle hända om ex. KKK fick makten på samma sätt som IS?


   
SvaraCitera

Vet ni vad profeten Muhammed sista ord och önskan var? 
Finns otrogna Muslimer som inte följer Islams grunder eller regler.
Finns Otrogna kristna,dvs  Kristna satanister också. 
Same shit alla har i grunden är ute efter  maktmissbruk och avgud dyrkan xD 
Men en dag kommer en av religionerna att förlora.  


   
SvaraCitera

Bra sammanfattning (Y) 


   
SvaraCitera

mens: skygglappar

rly?


   
SvaraCitera

S3ON:

rly?

Hur mycket trubbel ställer indier eller kineser eller japaner eller tyskar till med?


   
SvaraCitera

Tickstart:

Hur mycket trubbel ställer indier eller kineser eller japaner eller tyskar till med?

Va


   
SvaraCitera

haha, nehepp


   
SvaraCitera

aristoteles:
All religion är dålig religion.

Not true, så länge religion binder människor till ett högre medvetande utan girighet, lögner, avundsjuka så är det bra. Ja det finns två skräck exempel på religion, mänsklighetens drivande krafter inom  Kristendom och Islam.   ''Religion dödar inte, det gör bara människor'' 


   
SvaraCitera

Starkill91 :

Not true, så länge religion binder människor till ett högre medvetande utan girighet, lögner, avundsjuka så är det bra. Ja det finns två skräck exempel på religion, mänsklighetens drivande krafter inom  Kristendom och Islam.   ''Religion dödar inte, det gör bara människor'' 

Du avgör ej om religion är bra eller inte, sorry.


   
SvaraCitera
mens
 mens

S3ON:

rly?

ja faktiskt


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du avgör ej om religion är bra eller inte, sorry.

Hur mkt erfarenhet har du av Religion? 😛
Avgöra kan jag ej men vet bra och dåliga saker med religion! 


   
SvaraCitera