Aviseringar
Rensa alla

Kyrkogångstvång -.-


Ämnesstartare

Tjossan,

Man ska ju gå tio gånger i kyrkan för att få konfirmera sig, och nu så har vi fått en bok där vi ska skriva ner vad vi minns från en gudstjänst och allt det där. Men nu är det så att jag (av en personlig och viktig anledning .. ) inte kan gå till kyrkan mer än drygt en gång i månaden, och det betyder att jag aldrig kommer att bli klar med det i tid. Jag vet vad en gudstjänst går ut på och vad som händer, och det är ju det som är viktigast?! känns onödigt att gå så många gånger när jag ändå knappt hinner [n]... jag har försökt prata med prästen om det hära, men han tycker tydligen att det är oootroligt viktigt att gå alla gånger... [tired]

någon som har lust att ge mig lite hjälp? att typ fejka en kyrkogångsbok med hjälp av era gamla kanske? eller att komma på något annat smart? [confused]

tack på förhand...........


   
Citera
Ämnesstartare

massgrav:

Du vill hellre doppa läpparna i idomin och suga din fula guidopojkväns kuk?

snällt, verkligen. döm lite mer va?


   
SvaraCitera

jagtogfelbuss:

snällt, verkligen. döm lite mer va?

faktiskt,finns inga personliga skäl till varför man inte kan gå i kyrkan om man nu ska konfirmera sig. vårt antagande, du är en lat fjortis som bara vill ha konfirmationspengarna.


   
SvaraCitera

tur man inte hade såna problem[zzz]


   
SvaraCitera

Tözen:

vårt antagande, du är en lat fjortis som bara vill ha konfirmationspengarna.


   
SvaraCitera

Varför kan du inte gå mer än en gång i månaden?
Jag ignorerar totalt det faktum att du skrev att det är personligt då du ändå är anonym här och jag inte förstår varför du inte skulle kunna skriva anledningen, det skulle förmodligen generera mer seriösa svar.

Du kan ju prova att prata med din konfirmationsnisse om det (präst eller ledare eller vad det nu är, jag minns inte). Förklara att du vet vad det går ut på och så, och fråga om ni kan lösa det på något sätt.


   
SvaraCitera

hahahaha, bilden.... [party]


   
SvaraCitera

Då är det väl bara att konfirmera dig nån gång när du har tid istället. Vill du verkligen, så kommer du lyckas, liksom. Sen att du missar lägret och presenterna i år... Vad är det, mot kärleken till kristus, om du nu har en sådan?


   
SvaraCitera

jagtogfelbuss:

jag har försökt prata med prästen om det hära, men han tycker tydligen att det är oootroligt viktigt att gå alla gånger... [tired]

Jaha, jag läste inte så långt.
Du får väl försöka framhärda att du inte har möjlighet att gå mer än en gång i månaden, och fråga om det inte finns något sätt att kompromissa.


   
SvaraCitera

Jag behövde inte gå alls


   
SvaraCitera

If Picture1.picture = "TITS" Then
MsgBox(Hello, Do you want help?)
Else
Unload you
End If


   
SvaraCitera

jagtogfelbuss:

Jag vet vad en gudstjänst går ut på och vad som händer

ja för alla gudstjänster är precis likadana 🙂 eller inte

jagtogfelbuss:

inte kan gå

vad brukar man egentligen göra kl 10 eller 11 på en söndag morgon? [confused] man brukar sova då oftast när man är tonåring.


   
SvaraCitera

jagtogfelbuss:

tack på förhand...........

Du vet att om du går på dop och sånna grjer så gills det med det är bara att be typ preste´n skriva under.


   
SvaraCitera

Vad är det som är så otroooligt viktigt? Har man valt att gå (vilket är frivilligt) så bör man inte gå in för att fuska ju.

Fester som lockar mer än krykan gissar jag på. [n]


   
SvaraCitera
Mario

Men har du fått veta detta nu? När jag konfirmerade mig fick vi reda på detta nästan ett år innan konfirmationslägret. Vi var ett gäng kompisar som plockade tre mässor/ottor på mindre än ett dygn vid jul [rolleyes]


   
SvaraCitera