Aviseringar
Rensa alla

Ladda ner musik utan att åka fast?


Ämnesstartare

Jag har tänkt på en sak nu när IPRED-lagen har inträtt. Jag skulle vilja dela med mig av min lilla fundering.
Jo jag tänkte att om jag går till en mp3-sida, såsom "http://www.mp3000.net/" till exempel, då högerklickar jag ju i princip bara på en länk då jag sparar låten på min data. Så min fråga är; Kan man åka fast då? Eftersom det egentligen inte borde gå att spåra ip-adressen när man sparar låten utan att ge ut sin ip-adress?

Någon som vet?


   
Citera

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


   
SvaraCitera

denderest:

Eftersom det egentligen inte borde gå att spåra ip-adressen när man sparar låten utan att ge ut sin ip-adress

Du "ger ut" din ip-adress


   
SvaraCitera

Sålänge du inte laddar upp ett helt bibliotek med album är det nog lugnt.


   
SvaraCitera

Infraröd:

laddar upp ett helt bibliotek med album

[cry][cry] halp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det för j*vla svar?

någon med något mer seriöst eller säkert svar här?


   
SvaraCitera

denderest:

någon med något mer seriöst eller säkert svar här?

chansen att du åker dit är liten då dom främst inriktar sig på de som laddar upp. och ja dom kan spåra dig ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

chansen att du åker dit är liten då dom främst inriktar sig på de som laddar upp. och ja dom kan spåra dig ändå

tack för svaret!


   
SvaraCitera

förr i tiden fanns det butiker dit man kunde vända sig för att få musik, men det kostade pengar och kom i knepigt format, typ plastskivor. vet inte om de kanske har såna där du bor, men det kan vara värt att kolla upp.


   
SvaraCitera

mörknäs:

förr i tiden fanns det butiker dit man kunde vända sig för att få musik, men det kostade pengar och kom i knepigt format, typ plastskivor. vet inte om de kanske har såna där du bor, men det kan vara värt att kolla upp.

Älskarey! [love]


   
SvaraCitera

Gå till biblioteket, låna skivor o lägg in på datorn, laglig fildelning [y][rolleyes]


   
SvaraCitera

Infraröd:

Sålänge du inte laddar upp ett helt bibliotek med album är det nog lugnt.

Vågar man ladda ner på piratebay? Om man bara laddar ner musik. Inte laddar upp. Hur stor är chansen egentligen att man åker fast :S


   
SvaraCitera

Ja, Henrik Pontén kommer och tar dig och stämmer dig på 2 miljoner.


   
SvaraCitera

NEMO:

Vågar man ladda ner på piratebay? Om man bara laddar ner musik. Inte laddar upp. Hur stor är chansen egentligen att man åker fast :S

Bara kötta.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Bara kötta.

Lova eller vill du att jag skall åka fast pga blondinbellagrjen=?[crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][mad][mad][mad][blush][blush][blush][rolleyes][wink][smile]

Albatross:

2 miljoner.

nä inte så mktt [crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera