Aviseringar
Rensa alla

Ladda upp video`?


Ämnesstartare

Nu kommer jag förmodligen med världen dummaste fråga, men utan frågor, inga svar? ellleeeer? hehehe

Iallafall, jag vill lägga upp en video jag har på min blogg på wordpress. Det står '' Tillåtna filtyper: jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, ppt, odt, pptx, docx. ''

Ehh. jaaa.. Är några av dessa filtyperna till videor? Min är sparad som en wmv-fil, kan man göra om den till någon annan fil? eehhhh

Helt enkelt, jag vill kunna ladda upp videon på min blogg utan youtube eller liknande. Vill att endast de som går in på den ska se videon, alltså så inte hela världen kan se den på youtube..


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera

Human:

Är några av dessa filtyperna till videor?

Nope [n]

Human:

Min är sparad som en wmv-fil, kan man göra om den till någon annan fil? eehhhh

Ja, men inte göra om till något av de tillåtna filerna, [cute]

Human:

Helt enkelt, jag vill kunna ladda upp videon på min blogg utan youtube eller liknande. Vill att endast de som går in på den ska se videon, alltså så inte hela världen kan se den på youtube..

Okay, du skulle kanske skapa en egen webbsida då istället?

Eller finns det inget sånt alternativ när man laddar upp videor på youtube, typ: (visa bara för vissa) Jag har för mig att det finns nått sånt men är inte säker [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Eller finns det inget sånt alternativ när man laddar upp videor på youtube, typ: (visa bara för vissa) Jag har för mig att det finns nått sånt men är inte säker

jo, det finns. men det är endast fär 25 pers, sen kan ingen mer se på den [shake]

men okejokej, tack för svaret! borde kanske börja tänka på egen webbsida..


   
SvaraCitera

Human:

men det är endast fär 25 pers,

[n]

Human:

borde kanske börja tänka på egen webbsida..

Gör det, [y] Finns många bra tutorials på HTML bland annat.


   
SvaraCitera
Åtta

Om du hostar din egen wordpress-blogg så är det inga problem, så länge du har filmen i flash-video-format (.flv). Bara installera denna plugin, ladda upp din video antingen på ditt eget webbhotell eller någon annan stans och använd följande tagg för att visa video:

[flashvideo file="video/myvideo.flv" /]
eller
[flashvideo file=video/video.flv /]

   
SvaraCitera

Ladda upp den på youtube och bädda sedan in den i din blogg det är nog vanligast.


   
SvaraCitera

Mycket intressant information, tack! Jag är verkligen intresserad)


   
SvaraCitera