Aviseringar
Rensa alla

Laddar upp bilder/videos = Blir bilden avskärmad och konstig. Hjälp!


Ämnesstartare

Jag har 24tums skärm kan det bero på det?

Så här ser bilden ut på bägge alltså film och bilder fast det ser alltid bra ut på min skärm men inte på någon annan server verkar det som.

Hur fixar jag detta ifall jag vill ladda upp bilder/videos så att andra kan se samma material utan att bilden avskärmas på detta sätt?

Här är ett klipp jag ladda upp på youtube;

Försökte ladda upp bilder men då fungerande det... lite konstigt antar att det blir då och då det händer, så halp!


   
Citera
Ämnesstartare

Oj märkte att den nog var i fel del av forumet, ändra till datorer och IT ifall det behövs, tack:p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver hjälp! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har du för OS och hårdvara? Verkar mycket skumt att din dator kan visa bilder så att dom ser vanliga ut men att dom blir förvrängda när du laddar upp dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gir love Waffles:

Vad har du för OS och hårdvara? Verkar mycket skumt att din dator kan visa bilder så att dom ser vanliga ut men att dom blir förvrängda när du laddar upp dom.

OS Version: Microsoft Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz, Intel64 Family 6 Model 42 Stepping 7
Processor Count: 4
RAM: 8162 Mb
Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 570, 1279 Mb
Hard Drives: C: Total - 85854 MB, Free - 28362 MB; D: Total - 476937 MB, Free - 311983 MB;
Motherboard: MSI, P67A-G45 (MS-7673)
Antivirus: ESET NOD32 Antivirus 5.0, Updated and Enabled


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

T

Vad har du för skärm? Jag vet ingenting egentligen, men kan vara en början att söka efter vanliga problem med grafikkort, skärmar och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en Benq G2420HD (analog) vet inte riktigt vad man jag kan säga om den...

Benq G2420HD (analog) HDMI Senseye+photo står det vid hörnet... :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du förklara ditt problem ytterligare? Hur gör du för att ladda upp bilder? Vilka bilder? Menar du screenshots?

Samt vad använder du program för att spela in filmen? Blir filmen lika sjuk om du kollar på den på din dator utan att ladda upp den någonstans?

Det enda logiska är att det är ett mjukvaru fel.

Hoppas det löser sig =D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Quizen:

Kan du förklara ditt problem ytterligare? Hur gör du för att ladda upp bilder? Vilka bilder? Menar du screenshots?

Screenshots, ja.

CamStudio-Recorder har jag enbart använt till denna video.

Quizen:

Blir filmen lika sjuk om du kollar på den på din dator utan att ladda upp den någonstans?

Filmen/videon spelas upp perfekt på min data.

Vad är den logiska lösningen då?


   
SvaraCitera

Prova byt filformat och ladda upp den igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Prova byt filformat och ladda upp den igen.

Det gick, tack.


   
SvaraCitera

Aengslig:

Det gick, tack.

Ingen orsak,

Kan jag få PM:a dig en länk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Ingen orsak,

Kan jag få PM:a dig en länk?

Sure


   
SvaraCitera