Aviseringar
Rensa alla

Lägenhet utav SOC


Ämnesstartare

Jag orkar snart inte mer med mitt liv då jag inte känner mig trygg i hemmet längre. Blir jämt "psykiskt misshandlad" av min styvfar då han jämt är dominerande. Han bestämmer JÄMT över exakt allting. Han bestämmer hur mycket mat jag får ta, vad jag får spendera MINA pengar på och när jag får spendera dem.

Jag orkar helt längre inte mer av att bo hemma. Och de få gånger mamma ser det tar hon antingen hans parti och anser att jag har fel när jag ryter ifrån/säger emot eller så gör hon ingenting alls. Sedan för att jag är arbetslös och inte har pengar, så tog min styvfar mitt Xbox 360 eftersom att jag har frågat om pengar till buss av mamma "bakom hans rygg". Att de sedan sysslar med favorisering utav deras gemensamma son är inte så kul heller eftersom att min biologiska pappa skiter i mig.

Jag mår psykiskt dåligt utav denna situation och jag är riktigt jävla arg på min familj.

Det jag undrar är, är jag berättigad lägenhet utav soc? Om jag inte får komma härifrån snart så slänger jag mig utför ett stup eller något sådant.


   
Citera

öh alltså för att få ett riktigt svar så måste du ju kontakta soc.
krävs nog ganska rejäla bevis för att den psykiska misshandeln är grov så in i helvete för att få boende av soc. 
beror väldigt mycket på hur gammal du är också. 
har 1 kompis som fick hjälp från soc och henoms pappa var ändå inte jättehemsk. sen har jag 1 annan kompis vars pappa förgrep sig sexuellt på henom och hen fick ej hjälp. så d beror mest på ifall du får en bra eller dålig soctant. 


   
SvaraCitera

koalan: dålig soctant.

det beror ej på socarbetaren nej.

ont; aa men överdriv gärna, gå hos psykolog och skaffa intyg på d. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan: öh alltså för att få ett riktigt svar så måste du ju kontakta soc.
krävs nog ganska rejäla bevis för att den psykiska misshandeln är grov så in i helvete för att få boende av soc.
beror väldigt mycket på hur gammal du är också.
har 1 kompis som fick hjälp från soc och henoms pappa var ändå inte jättehemsk. sen har jag 1 annan kompis vars pappa förgrep sig sexuellt på henom och hen fick ej hjälp. så d beror mest på ifall du får en bra eller dålig soctant.

Jag är nitton år gammal. Och får jag inte lägenhet så får dom ha ett troligt självmord på samvetet, då jag inte orkar med det här längre, det har hållit på sedan 2007 då han flyttade till oss. Jag mår psykiskt dåligt, det här har gjort att mitt självförtroende är i botten och jag har en svag känsla av att min livslust börjar försvinna allt mer och mer.


   
SvaraCitera

kukoxo: ont; aa men överdriv gärna, gå hos psykolog och skaffa intyg på d.

Monokromt: Jag är nitton år gammal. Och får jag inte lägenhet så får dom ha ett troligt självmord på samvetet, då jag inte orkar med det här längre

Berätta att du inte orkar längre!!! Berätta allt!


   
SvaraCitera

K

Ingen utom soc vet i just ditt fall, de behöver göra en utredning


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska satsa på att skaffa dig en inkomst och sen flytta hemifrån. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: K

Wow vad cool du är, **.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Jag tycker att du ska satsa på att skaffa dig en inkomst och sen flytta hemifrån.

Det har jag kämpat med sedan i juni utan framsteg öht.


   
SvaraCitera

Monokromt:

Det har jag kämpat med sedan i juni utan framsteg öht.

arbetsförmedlingen? underhållsstöd? bostadsbidrag?


   
SvaraCitera

Sök till en utbildning, ansök om csn och flytta. Det är tipset jag skulle ge. Det är bäst för dig och ditt liv tror jag. För det inte bara löser ditt problem utan ger dig också tillfälle att förbättra jobbsökandesituationen.Tumme upp


   
SvaraCitera

enade inte att vara otrevlig, skriver ifrån iphone och den rutan buggar. Förstår inte varför jag försöker göra något alls för dig då du behandlat mig så illa förut. Det enda du kan göra för att få svar på den här frågan är att ringa soc, förklara situationen och  så bokar de ett möte med dig. Du FÅR ingen lgh av dem utsn får fixa på egen hand, de kan hjälpa dig med försörjningsstöd dock. 

M


   
SvaraCitera

Monokromt:
Jag orkar snart inte mer med mitt liv då jag inte känner mig trygg i hemmet längre. Blir jämt "psykiskt misshandlad" av min styvfar då han jämt är dominerande. Han bestämmer JÄMT över exakt allting. Han bestämmer hur mycket mat jag får ta, vad jag får spendera MINA pengar på och när jag får spendera dem.

Jag orkar helt längre inte mer av att bo hemma. Och de få gånger mamma ser det tar hon antingen hans parti och anser att jag har fel när jag ryter ifrån/säger emot eller så gör hon ingenting alls. Sedan för att jag är arbetslös och inte har pengar, så tog min styvfar mitt Xbox 360 eftersom att jag har frågat om pengar till buss av mamma "bakom hans rygg". Att de sedan sysslar med favorisering utav deras gemensamma son är inte så kul heller eftersom att min biologiska pappa skiter i mig.

Jag mår psykiskt dåligt utav denna situation och jag är riktigt jävla arg på min familj.

Det jag undrar är, är jag berättigad lägenhet utav soc? Om jag inte får komma härifrån snart så slänger jag mig utför ett stup eller något sådant.

Jag har liknande problem och har haft en träff med soc, och kommer ha en till nästa vecka. De förklarade för mig att fasän jag är 18 år, så är mina föräldrar fortfarande försörjningsskyldiga för mig med tanke på att jag fortfarande går på gymnasiet, och ska därför stå för kostnaden av att jag flyttar ut, vilket de inte vill göra. De förklarade även att de inte har några lägenheter, men i undantagsfall så kanske man kan få hjälp med bostad. De skulle prata med sin chef.Detta är dock något som skiljer sig från kommun till kommun beroende på vilka resurser de har. Så det gör det lite orättvist. Men du har rätt att få hjälp, så ta kontakt med dem!
Kramar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: enade inte att vara otrevlig, skriver ifrån iphone och den rutan buggar. Förstår inte varför jag försöker göra något alls för dig då du behandlat mig så illa förut. Det enda du kan göra för att få svar på den här frågan är att ringa soc, förklara situationen och så bokar de ett möte med dig. Du FÅR ingen lgh av dem utsn får fixa på egen hand, de kan hjälpa dig med försörjningsstöd dock.

M

Jag stör mig på "K"-frasen. Bland det fulaste som finns.


   
SvaraCitera

Om du är 19 och inte går i gymnasiet så ska du vara glad att de låter dig bo hemma. De har inte skyldighet att göra detta. Går du i gymnasiet ska de se till att du har vad du behöver (dock borde studiebidrag räcka till bussresa kan jag tycka)

MVH

Gymnasieelev med jobb som betalar för att bo hemma


   
SvaraCitera