Aviseringar
Rensa alla

Lägga in skins till Sims 2


Ämnesstartare

Hur lägger man in kläder och sånt till Sims 2 som man har laddat ner? Alla är WinRAR-filer, och det finns ingenstans där det står installera eller liknande som det står på vissa sidor att det ska finnas. Så, hjälp!


   
Citera
Kudhos

C:/Minadokument/EA games/Downloads(om mappen inte finns där så skapar du en.) -> sen lägger du in filerna där om det är riktiga skins filer.

Oftast är det SIMS2PACK-fil eller en PACKAGE-fil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

filerna där om det är riktiga

Tack för svaret, fast det funkade inte. [sad] Sakerna kom inte in i spelet iallafall, höll på med det där i flera timmar kändes det som, varför gick det inte! [mad]


   
SvaraCitera
Kudhos

Kittieh:

Kudhos: filerna där om det är riktiga
Tack för svaret, fast det funkade inte. [sad] Sakerna kom inte in i spelet iallafall, höll på med det där i flera timmar kändes det som, varför gick det inte! [mad]

när du laddade ner SIMS2PACK-filen, så borde du klicka på den. För då installerar den in filen i spelet. Om den är en PACKAGE-fil så borde den vara färdig installerad.
se till att du har "eget material" tillåtet på spelet.

annars,

http://forums.thesimsresource.com/announcement.php?f=489&a=138


   
SvaraCitera

om det är rar-filer måste du packa upp dem, med tex 7zip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

borde du klicka på den. För då installerar den in filen i spelet. Om den är en PACKAGE-fil så borde den vara färdig installerad.

Jag var vid en annan dator då och då var det inte en såndär package-fil, men det var winrar och så när man skulle öppna var det bara ett textdokument. Men nu är jag på en annan dator och här är det PACKAGE-filer, så då ska det funka här alltså? [smile] Testar sen.


   
SvaraCitera
Kudhos

Kittieh:

Men nu är jag på en annan dator och här är det PACKAGE-filer, så då ska det funka här alltså? [smile] Testar sen.

Det borde funka.
Bara det är i C:\Documents and Settings\*ditt användarnamn*\My Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads


   
SvaraCitera

1. Ladda ner WINRAR (Sök på google)
2. Högerklicka på RAR-filen och välj "extrahera här"
Nu har du fått en eller ett par Package-filer.
3. Skapa en mapp som du döper till "Downloads" - lägg Package-filerna i EA-mappen som du har i "mina dokument".


   
SvaraCitera

umagod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

die_pianistin_:

umagod

MEN OH MY GOOD WAH WAH FJURTIZZZ


   
SvaraCitera

OMGLIEKZ.. DU'h!


   
SvaraCitera

Kittieh:

MEN OH MY GOOD WAH WAH FJURTIZZZ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Justified:

MY GOOD

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera