Aviseringar
Rensa alla

Läggas in på sjukhus?


Ämnesstartare

Min psykoterapeut har förslagit att jag borde åka till sjukhuset ett tag för att få hjälp med min depression. Jag har sagt nej flera gånger, men börjat bli nyfiken över vad som skulle hända om jag gick med på det. Vad får man göra där om man är just inlagd för depression? Starkare medicin? Någon att prata med?


   
Citera

Starkare medicin, garanterat ja. Någon att prata med? Troligen inte, men man kan alltid hoppas.


   
SvaraCitera

Medicinerad blir du definitivt. Samtal med psykolog kan du ofta boka till vilken dag du vill, teoretiskt sett altså. Sedan finns det ofta annat att göra om man är lagt till småpyssel fysisk träning och läsning. Att vara inlagd kan ha sina fördelar men det kan också tära oerhört.


   
SvaraCitera

Hörde om en som blev det, hon beskrev det som en skräck-upplevelse. [sad]

Hört att de spänner fast folk i sängar & skruvar på konstiga apparater på patienternas huvuden och sådär för att ge dem elchockar. [sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Hört att de spänner fast folk i sängar & skruvar på konstiga apparater på patienternas huvuden och sådär för att ge dem elchockar. [sad]

ect används verkligen inte på vem som helst längre

du lär bli medicinerad och övervakad, typ det. har aldrig legat inlagd på sjukhus övht sedan jag föddes, peppar peppar, men det är ju så det verkar fungera tyvärr.


   
SvaraCitera

S3ON:

Hörde om en som blev det, hon beskrev det som en skräck-upplevelse. Hört att de spänner fast folk i sängar & skruvar på konstiga apparater på patienternas huvuden och sådär för att ge dem elchockar.

Var det här ett sjukhus? Inte ett psykhem under tidigt 1900-tal a la doktor Mengele?


   
SvaraCitera

soundsystem:

Var det här ett sjukhus?

Aa, Länssjukhuset Ryhov under tidigt 2011-tal. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

ect används verkligen inte på vem som helst längre

Vart drar man generellt gränsen då?


   
SvaraCitera

isola:

ect används verkligen inte på vem som helst längre

nåja bältning är bara en fråga om ifall man beter sig som dom vill eller ej


   
SvaraCitera

OF 5:

nåja bältning är bara en fråga om ifall man beter sig som dom vill eller ej

bältning och ect är ju inte samma sak


   
SvaraCitera

isola:

bältning och ect är ju inte samma sak

nä för elzappning behöver man bara ge efter för deras övertalningsförsök


   
SvaraCitera

S3ON:

Vart drar man generellt gränsen då?

ect är ingen disciplinåtgärd eller något man gör förhastat. fastbältad kan du däremot bli på alla sjukhusavdelningar om du försöker skada dig själv eller andra. det går nog att bli fastspänd under krampanfall också.


   
SvaraCitera

S3ON:

Aa, Länssjukhuset Ryhov under tidigt 2011-tal.

"Länssjukhuset Ryhov i Jönköping ska tillsammans med vårdcentralerna erbjuda den hälso- och sjukvård medborgarna har behov av och därigenom bidra till ett bra liv."

You gotta trust them.


   
SvaraCitera

OF 5:

nä för elzappning behöver man bara ge efter för deras övertalningsförsök

men de försöker ju inte övertala alla hallå nu ger du nog fel bild [sad]


   
SvaraCitera

isola:

men de försöker ju inte övertala alla hallå nu ger du nog fel bild

Dom försöker givetvis inte få en att göra något mot sin vilja, men ibland frågas det dagligen.


   
SvaraCitera