Aviseringar
Rensa alla

Läggningar


Ämnesstartare

Reeeetooo:

Bisexualitet är en sexuell läggning där personen känner sexuell och emotionell dragning till personer oavsett kön

http://www.ne.se/bisexualitet


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

GamerAdam:
Jag har en liten fråga, kan man ha olika läggningar samtidigt? Kan man tex vara hetrosexuell samtidigt som man är homoromantisk och tvärt om?

Ja, det är klart man kan!

Jag kan ta upp ett riktigt exempel, dvs ej påhittat. Jag har en kompis som är bisexuell och dras emotionellt till båda könen. Men hon är samtidigt asexuell(!), då hon inte känner någon sexuell dragning till något kön alls!


   
SvaraCitera
Cyper

Du kan inte vara båda samtidigt men du kan vara heterosexuell och sedan homosexuell eller tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan vara heterosexuell och sedan homosexuell eller tvärtom. Finns empiriskt stöd för att människor kan bli homosexuella om dom tex. förolyckas och andra blir heterosexuella igen genom terapi. Så ja på sätt och viss kan du ha olika läggningar på en och samma gång men vi talar inte om läggningar utan till stor del omständigheter och val.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Patrick:
Du kan vara heterosexuell och sedan homosexuell eller tvärtom. Finns empiriskt stöd för att människor kan bli homosexuella om dom tex. förolyckas och andra blir heterosexuella igen genom terapi. Så ja på sätt och viss kan du ha olika läggningar på en och samma gång men vi talar inte om läggningar utan till stor del omständigheter och val.

Du kanske borde söka jobb som/utbilda dig till katolsk präst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Du kan vara heterosexuell och sedan homosexuell eller tvärtom. Finns empiriskt stöd för att människor kan bli homosexuella om dom tex. förolyckas och andra blir heterosexuella igen genom terapi. Så ja på sätt och viss kan du ha olika läggningar på en och samma gång men vi talar inte om läggningar utan till stor del omständigheter och val.

Så, när valde du att bli heterosexuell?  Skulle du kunna välja att bli homosexuell alltså? Det är bara vad du känner för, liksom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR: Du kanske borde söka jobb som/utbilda dig till katolsk präst?

Va?

empati: Så, när valde du att bli heterosexuell?  Skulle du kunna välja att bli homosexuell alltså? Det är bara vad du känner för, liksom?

Alla föds heterosexuella, men på grund av förtryck och andra omständigheter förändras en syn på vad som är sexuellt. Jag avstår från att ha sex med någon av samma kön.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Patrick: Va?

Förlåt, drog alla katolska präster över en kam. Menade förstås den skaran som tillhör de inskränkta med förlegad människosyn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR: Förlåt, drog alla katolska präster över en kam. Menade förstås den skaran som tillhör de inskränkta med förlegad människosyn.

För det första så är jag inte religiös utan jag är ateist så det är struntprat. För det andra, på vilket sätt är det inskränkt och förlegad människosyn? Inget mer än buzzwords från din sida.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Patrick:

För det första så är jag inte religiös utan jag är ateist så det är struntprat. För det andra, på vilket sätt är det inskränkt och förlegad människosyn? Inget mer än buzzwords från din sida.

Du pratar om homosexualitet som att det vore en sjukdom. - Det är inskränkt. Jag hoppas att någon i din närhet kommer ut som homosexuell, så att du kommer till insikt om ett och annat. Sover


   
SvaraCitera

Själv är jag både bög och nekrofil, går aldelles utmärkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jacob97: Själv är jag både bög och nekrofil, går aldelles utmärkt

går det verkligen att vara så kräsen när man e nekrofil 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man tager vad man haver tänker jag 


   
SvaraCitera

En apas melankoli:

går det verkligen att vara så kräsen när man e nekrofil 

Nej. Asså bög är jag med levande. När det gäller döda så har jag inga preferenser.

Edit: Helst ska de inte va mer än 1 år döda, kan lätt annars vara så att skinnbitar och annat skit ramlar av från kroppen och fastnar på penis. Jävligt äckligt när sånt händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jacob97: Nej. Asså bög är jag med levande. När det gäller döda så har jag inga preferenser.

oj visste inte att det gick :_S 


   
SvaraCitera