Aviseringar
Rensa alla

Läkarnas fel?


Ämnesstartare

Hej, min morfar har legat på sjukhus i snart tre veckor. Han blev inlagd för att han fick en propp. Efter tre dagar fick han åka hem men fick komma tillbaka efter några dagar igen eftersom han fick en ny propp. Dom gjorde alla möjliga tester. Han klagade ständigt av att han inte hade någon matlust alls och senare började han spy när han åt. Han har även väldiga ryggsmärtor. De letade som fan efter stället där propparna kom ifrån men hittade inget. Sen var han tvungen att bli gul i ansiktet för att de skulle fatta att de kanske borde ta kolla magen på honom. Nu har de upptäckt att han att han har cancertumörer i lever som hade börjat i bukspottskörteln. Det var någon svår cancerform som spreds sig och växte väldigt snabbt. Det började på"M". Nu har de iaf kommit på att tumören satt mellan gallan och levern och satte stopp samtidigt som den tryckte på en nerv som gjorde att han fick ont i ryggen. Propparna uppkom också av den där jävla cancern. Är det här läkarnas fel? Gjorde dom något fel? För min morfar har bara någon månad kvar att leva.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tänk inte på det, umgås så mycket du kan med din morfar istället.

Jag har inga mor eller farföräldrar kvar, och det jag kan säga är väl att man ska umgås med dem utan att bry sig om vems fel det är eller bli arg för att de försvinner, så är det bara.

Om det inte vore för läkarna vore han ju död för länge sedan ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du skriver ju själv att dom "letade som fan" så nog tror jag dom gör sitt bästa för din morfar och som dan skriver det är inget att fokusera på nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Du skriver ju själv att dom "letade som fan" så nog tror jag dom gör sitt bästa för din morfar och som dan skriver det är inget att fokusera på nu.

sen när de kollade så såg de att de missat ett test :O jag vet att det är löjligt att tro att det är läkarnas fel men jag vet inte vad jag ska ta mig till 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tänk inte på det, umgås så mycket du kan med din morfar istället.Jag har inga mor eller farföräldrar kvar, och det jag kan säga är väl att man ska umgås med dem utan att bry sig om vems fel det är eller bli arg för att de försvinner, så är det bara.Om det inte vore för läkarna vore han ju död för länge sedan ändå.

aww Dan<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror såsom dazed att de gjorde sitt bästa<3<3 gör det bästa med tiden du har med din morfar istället för att försöka hitta en syndabock<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

96oscar:

sen när de kollade så såg de att de missat ett test :O jag vet att det är löjligt att tro att det är läkarnas fel men jag vet inte vad jag ska ta mig till 🙁

Nu kommer du inte att hålla med mig för att det är din morfar osv men att försöka kämpa mot klockan och ja försöka rädda livet på en karl är nog bland det stressigaste du kan göra att då inte tänka på ett visst obskyrt test är då tyvärr ganska lätthänt även om det är denna bästa vårdpersonalen. Jag själv vet att det är jobbigt när någon nära är allvarligt sjuk, "varför just x, x som bara gjort gott hela sitt liv" osv. Då är det kanske naturligt att man är lite arg, frustrerad och vill få ut detta på något sätt. Att skuldbelägga personal som gör kanske det viktigaste arbetet i världen är kanske en väg man väljer att gå då, men jag är inte så jävla säker på att det är rätt väg.

Som alla har sagt gör det bästa med den tid du har med din morfar istället, slösa inte borta den på en massa ilska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

om alla har sagt gör det bästa med den tid du har med din morfar istället, slösa inte borta den på en massa ilska.

Tack 🙂 Tack för alla svar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde inte skaffa flera lyckliga minnen med honom, du kommer ångra dig se, det är dom som gör ondast![love]


   
SvaraCitera