Aviseringar
Rensa alla

Läkarundersökning: krävs urinprov för detta?


Ämnesstartare

Jag har en knöl i bröstet (som kan vara en tumör) som jag måste undersöka. Men jag är orolig för att det ska synas på en läkarundersökning att jag rökt på. Jag har bara gjort det 3 gånger i år (innan dess ca 2,5 år sen), och de 3 gångerna har varit denna veckan. Det börjar krisa sig med knölen, så jag kan inte vänta för min familj är på mig om att jag måste till läkaren.

Så min fråga är, när man undersöker brösten finns det någon som helst liten möjlighet att jag måste lämna urinprov? Blodprov är det ju lugnt med, men urinprov vill jag inte lämna! och om det nu finns en möjlighet att jag måste pissa i en mugg - hur länge skulle ni gissa på att jag måste vänta innan urinet är rent?

Kroppstyp: Jag är 173cm, väger typ 45-47kg och tränar inte nämnvärt och äter inte så mycket.


   
Citera
Ämnesstartare

Drick mycket vatten så att du kissar ut allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, de behöver inte ditt urin för att känna på ditt bröst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om dina bröst ska undersökas så görs det förmodligen genom att läkaren först känner efter. Känner h*n någon suspekt klump så kommer en mammografi att genomföras, så vitt jag vet tas det inte urinprover för att det är helt irrelevant för diagnostiseringen (mammografi och ev. finnålspunktion o biopsi pretty much reveals everything.)

heyjupiter:

hur länge skulle ni gissa på att jag måste vänta innan urinet är rent?

Ett par veckor beroende på hur mycket du svettas, kissar och dricker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och även om du lämnar kissprov så lär det ju inte testa om du har knarkat [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Tack så mycket för bra svar. Jag är bara lite nojjig 🙂 bokar in mig hos farbror doktor snarast!


   
SvaraCitera
Zsasz

isola:

Nej, de behöver inte ditt urin för att känna på ditt bröst.

^ Detta

För att inte tala om att även om dem hade tagit ett urinprov så testar dem inte efter spår av droger om dem letar efter cancer (eller vilken annan sjukdom det nu skulle röra sig om), har tagit ett antal blod och urinprov när jag har varit hög, och kan säkert säga, letar dem inte efter droger så ser dem det inte ändå..


   
SvaraCitera

Såvitt jag vet är det rätt dyrt eller åtminstone tidskrävande att testa att urinet har innehåller spår av thc, så de kollar knappast av rutin.

Hoppas det löser sig med knölen förresten :/


   
SvaraCitera