Aviseringar
Rensa alla

Läknigstid


Ämnesstartare

Är de nödvändigt att det ska läka i 4-6 veckor när man har tagit hål i örsnibbarna?. dom som jag fick med är inge snygga, så jag tänkte ta i en 2 mm töjning.


   
Citera

Det ska läka i 8 veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Det ska läka i 8 veckor.

De sa inte tanten som tog hål i öronen 😛
Händer om man tar ur dom o kör in några andra för tidigt då?


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Det ska läka i 8 veckor.

WhoKnow:

De sa inte tanten som tog hål i öronen 😛

Vad sägs som att det ska läka tills det är läkt?

De antal veckor piercare och dylikt säger att det ska läka är ju bara en ungefärlig siffra på hur länge det brukar ta. Sedan kan det ju ta tre eller femton veckor beroende på person.

WhoKnow:

Händer om man tar ur dom o kör in några andra för tidigt då?

Du har ett läksmycke där som ska vara där tills det är läkt. Det är meningen att du ska låta smycket vara, att börja byta smycke och sådana saker innan hålet är läkt låter inte som en bra idé då det bara lär irritera. Det lär väl bara leda till att läkprocessen tar längre tid, att det blir irriterat, infekterat och sådana saker. Jag är inte jätteerfaren när det kommer till piercingar, men att börja pilla med ett oläkt hål låter inte som en skitbra idé. Ha tålamod.


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Händer om man tar ur dom o kör in några andra för tidigt då?

Det blir säkert irriterat och lätt infekterat.


   
SvaraCitera

6-8 veckor. Om du inte är helt hjärndöd lär du väl märka när det är läkt dessutom så varför bry sig om vad nån random kärring säger.

Är lite som att koka nudlar i 3 minuter och tro att det ska vara klart bara för att det står det på den föribannade förpackningen. känn efter själv


   
SvaraCitera