Aviseringar
Rensa alla

Lämna cv i affärer?


Ämnesstartare

Mitt planerade sommarjobb blir inte av.. så i ren panik har jag skrivit ihop ett cv som ska lämnas i massa affärer imorgon. Jag tar studenten nu om nån vecka så ett jobb måste jag ha så fort som möjligt..

MEN, vad säger man i affären egentligen? Det blir smidigast att gå runt och lämna så många som möjligt istället för att söka några få på internet. Det kvittar mig vad jag får för arbete i och med att jag ska ut och resa om 6 månader, men dessa 6 månaderna vill jag inte sitta hemma!!

Så vad säger man egentligen när man vill lämna sitt cv? Läste nån gång att man inte ska säga 'Hej, jag söker jobb, så här får du mitt cv', eftersom företaget inte ska känna att de hjälper mig, utan att jag hjälper dem istället.

Så ja, förslag?


   
Citera

Hej, vem ska jag prata med om jag vill söka jobb här?


   
SvaraCitera

Sagitta:

Hej, vem ska jag prata med om jag vill söka jobb här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Hej, vem ska jag prata med om jag vill söka jobb här?

ehm ja.. men när man väl får prata med den personen?


   
SvaraCitera

Ring istället runt och se efter vilka som ens söker folk då kommer de säga att du ska lämna in CV o sen är det bara för dig att gå dit och lämna det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ring istället runt och se efter vilka som ens söker folk då kommer de säga att du ska lämna in CV o sen är det bara för dig att gå dit och lämna det.

kan man göra. men som sagt, tycker det är lättare att gå runt och slänga ut cv'n istället, och då har de det också, ifall de plötsligt skulle behöva hjälp.


   
SvaraCitera
Åtta

Human:

när man väl får prata med den personen?

Då säger du: "Hej, jag heter <namn>! Jag skulle vilja lämna in en jobbansökan". Sedan är det bara att prata med människan. Den lär ju knappast stå knäpptyst och förvänta sig ett långt tal av dig.

Human:

företaget inte ska känna att de hjälper mig, utan att jag hjälper dem istället.

Äsch! Bullshit. Jag skulle tro att det är ungefär tusen gånger viktigare att du har rena kläder och är trevlig.


   
SvaraCitera

Human:

ehm ja.. men när man väl får prata med den personen?

Beror väl på hur det utvecklar sig. Om personen frågar vad du vill eller om du måste starta konversationen.

Åtta:

Då säger du: "Hej, jag heter <namn>! Jag skulle vilja lämna in en jobbansökan".


   
SvaraCitera

Jag lämnade mitt cv i 50 affärer, var trevlig och allt det där.. Ingen har hört av sig! [cry]


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag lämnade mitt cv i 50 affärer, var trevlig och allt det där.. Ingen har hört av sig!

du precis som 10 andra den dagen [y]


   
SvaraCitera

variabel:

du precis som 10 andra den dagen

Jo.. [n]


   
SvaraCitera

S3ON:

Jo..

jag har också gjort så [sad][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag lämnade mitt cv i 50 affärer, var trevlig och allt det där.. Ingen har hört av sig!

:(:(:(
Jag hann bara med 8 affärer, ska lämna några till i veckan sen tar jag paus för att fira studenten. sen är det på det igen...
Hoppas att nån ringer oss!!!!


   
SvaraCitera

Human:

ska lämna några till i veckan

Du tror inte det är kört nu? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du tror inte det är kört nu?

jo...
men det är bättre att de har mitt cv än inte alls. Tänker ju inte precis ge upp bara för att det i princip är omöjligt att få ett jobb.


   
SvaraCitera