Aviseringar
Rensa alla

lämna originalet?


Ämnesstartare

har blivit sjukskriven för min depression och har fått sjukintyget från psyk. fick ett original och en kopia. hon som lämnade det till mig sa att jag skulle lämna originalet till rektorn och behålla kopian. blev lite fundersam, borde det inte vara tvärtom? kan påpeka att jag inte frågade utan att hon verkligen poängterade detta. var dum nog att inte fråga varför. känns dumt att göra det i efterhand och hela grejen känns som en petitess. men undrar vad ni tänker om det och hur ni har gjort om ni har varit med om något liknande.

tack på förhand.


   
Citera

behåll originalet, låter konstigt att du ska lämna det till rektorn. [shake]


   
SvaraCitera

Ta flera kopior och ta med dig både originalet och en kopia till rektorn och fråga om en kopia går bra


   
SvaraCitera

typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

flera kopior och ta med dig både originalet och en kopia till rektorn och fråga om en kopia går bra

ja, jag gör nog så.

men det är ingen som har någon erfarenhet av att lämna sjukintyg?

jag frågade nämligen kvinnan idag och hon sa att ngn annan hade sagt till henne att man skulle lämna originalet. tycker fortf det låter konstigt.


   
SvaraCitera
time
 time

lacedunlaced:

men det är ingen som har någon erfarenhet av att lämna sjukintyg?

Kan ju hända att de vill ha originalet för att det är lättare att kolla om någon har fejkat det då. Det räcker ju med ett papper så kan man kopiera hutlösa mängder sen.

Fast när jag har lämnat sånt så har det alltid gått bra med kopior, så jag vet inte.


   
SvaraCitera