Aviseringar
Rensa alla

Lämplighetsundersökningen - får ni antagningspröva, tjejer?


Ämnesstartare

Visioner:

Hur kan du försvara kvotering? Kvotering är efterblivet.

Jag vet inte om jag, i alla fall är för kvotering. Egentligen är jag väldigt kluven till kvoteringar. Men när det kommer till vissa utbildningar där man lämnar x antal platser till sökande som har extrema svårigheter med tal, skrift etc, som givetvis har påverkat betygen. För att de också förtjänar en chans. Sedan bryr jag mig egentligen inte om just värnplikten. Tyckte bara att flash svarade den här tjejen så nedlåtande och bittert.

Visioner:

Jävlar vad fördomar.

Säger inte att alla män som söker dit är skjutglada och mentalt rubbade. 😀 Bara att det existerar. Precis som sådana kvinnor existerar. Och att det är minst lika viktigt att vara skärpt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Flash:

Den anpassde kravprofilen gäller inte bara styrka utan också intellegens, kondition och allt du kan tänka dig..

försöker du säga att tjejer är dummar än män?[bigsmile]


   
SvaraCitera

metafor:

Och att det är minst lika viktigt att vara skärpt.

Ja visst är det de, men man behöver samtidigt kunna uppnå vissa fysiska krav. Sålänge man uppnår det kunde jag inte bry mig mindre om en tjej gjorde lumpen, finns ju säkert andra områden hon kan vara bättre på än andra. Med att låta folk gå före endast pga man har en fitta, kuk eller invandrare är fel.


   
SvaraCitera
Flash

metafor:

försöker du säga att tjejer är dummar än män?

Tjaa, män är ofta mer intelligenta än kvinnor men då har män också fler idioter än kvinnor.

Kvinnor ligger oftast på en jämn nivå på runt 100 IQ medans män är mer utspridda..


   
SvaraCitera

De tackade nej till mig. Mina svar var väl inte heller de bästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Med att låta folk gå före endast pga man har en fitta, kuk eller invandrare är fel.

Jag kan ju erkänna att jag använde reptilhjärnan när jag svarade flash.
Nej, men du har rätt. Den som är bäst lämpad för jobbet ska få det. Det är bara jag som har svårt att säga rakt av att jag är emot kvotering.

Flash:

Kvinnor ligger oftast på en jämn nivå på runt 100 IQ medans män är mer utspridda..

Det där vill jag läsa mer om!


   
SvaraCitera

nej jag är rökare


   
SvaraCitera

Flash:

Jovisst, men hon slår ändå ut de flera tusen besvikna killar som hade passat in bättre än henne..

Vad vet du om att TS inte är bäst i Sverige på att lumpa? Så sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att det finns killar som faktiskt engagerar sig i frågan; för det är ju uppenbart att ni själva är hundra procent villiga att göra lumpen och kämpa för det ni tror på. Lol att jag slår ut tusentals villiga killar - what should I do with such power...?[wink]

Btw jag har bästa resultat av alla på beeptestet och bäst av tjejerna på att lyfta skrot (i min klass dock) och i sommar ska jag springa marathon. hoppas att jag klarar konditionstestet iaf [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

black_dread:

Btw jag har bästa resultat av alla på beeptestet

[love]


   
SvaraCitera

Flash:

runt 100 IQ

100 HAHAHA ja det skulle inte förvåna mej [crazy]


   
SvaraCitera
Flash

Tickstart:

100 HAHAHA ja det skulle inte förvåna mej

Medel-IQ i Sverige är 100 både för män och kvinnor, men män varierar mycket mer.


   
SvaraCitera

Flash:

Medel-IQ i Sverige är 100

:s skrämmer mej mer än något
men då räknas ju spädbarn också får vi hoppas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

Tjaa, män är ofta mer intelligenta än kvinnor men då har män också fler idioter än kvinnor.

Flash:

Kvinnor ligger oftast på en jämn nivå på runt 100 IQ medans män är mer utspridda..

IQ har väl inte sådär extremt mycket med allmän intelligens att göra, eller har jag fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

har jag fel?

Nej, jag tror att du har ganska mycket rätt.


   
SvaraCitera
Flash

Penstrokes:

IQ har väl inte sådär extremt mycket med allmän intelligens att göra, eller har jag fel?

Tjaa, det har mer med utbildning att göra.

Hög intelligens gör det dock lättare att få högre IQ.


   
SvaraCitera