Aviseringar
Rensa alla

Länder hjälpa varandra


Ämnesstartare

om typ hela ett lands befolkning är emot regeringen, kan inte hela världen hjälpa med ngt då?

vet att man inte bara kan trampa in i ett annat land så vet inte vad jag direkt söker för svar.
Ngn som känner att det är helt hopplöst/kört för vissa länder?


   
Citera
Ämnesstartare

Det brukar bli revolution eller statskupp då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej alltså en diktatur fungerar inte så 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå: om typ hela ett lands befolkning är emot regeringen, kan inte hela världen hjälpa med ngt då?

Vet inte riktigt vad du menar med "om typ hela ett lands befolkning är emot regeringen" men detär väl svårt att uppnå 100%. Det fick vi väl bevis för när USA gick in i Irak och avsatte Saddam Husein. Många både i Irak och i övriga världen var ju tveksamma till aktionen.

tjabbatjenahallå: Ngn som känner att det är helt hopplöst/kört för vissa länder?

Självklart! Men i mitt fall tänker jag nog mest på terrororganisationer som IS, Al Kajda och Bocko Harramm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR: Självklart! Men i mitt fall tänker jag nog mest på terrororganisationer som IS, Al Kajda och Bocko Harramm.

ja, jag undrar vrf alla inte hjälps åt & samarbetar för att stoppa dem.
men de är ju en terrororganisation...
Iran terroriserar sitt eget folk men syftet är att hjälpa. lol
De lever lksom på oljan som finns och har 6% skatt

stabilt.com


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Nej alltså en diktatur fungerar inte så 

inget land fungerar så att något annat land får lägga sig i?? lr vad menar du

En diktatur bör väl ändå tänka långsiktigt när det handlar om att styra ett land. men jag är ej så insatt

ett land kan ha god ekonomi trots att befolkningen lider av för få rättigheter eller mkt förtryck. det är olika. men när man inte sköter stadskassan & samtidigt torterar sitt folk.. funkar ej. man får åtminstone satsa på ngt, tkr jag. för när landet gått under kmr ingen vilja stanna kvar & ingenting kmr finnas kvar
fett onödigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå: inget land fungerar så att något annat land får lägga sig i?? lr vad menar du

Att medborgarna inte har några sådana rättigheter.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Att medborgarna inte har några sådana rättigheter.  

vad för rättigheter?
det är ju det jag skrivit i tråden
finns det ens hopp för ett sådant land & vrf, om alla andra vet att diktatorn ej gör ett bra jbb (inte för att ngn diktator gör ett bra jobb, m man jämför med andra länder ...)  är det inte så att världen kan hjälpas åt mer

vet svaret, som jag skrev i tråden men ändå. lite frustrerande/tråkigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Det brukar bli revolution eller statskupp då...

ja, det jag menar
haha det finns ju inget hopp :S tkr de bör lägga ned skiten nu & göra ngt åt saker & ting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå: finns det ens hopp för ett sådant land & vrf, om alla andra vet att diktatorn ej gör ett bra jbb (inte för att ngn diktator gör ett bra jobb, m man jämför med andra länder ...)  är det inte så att världen kan hjälpas åt mer

Nej , inte utan krig, tror jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nej , inte utan krig, tror jag. 

ja, det är bättre än ingenting tkr jag
det är typ krig i de länderna. på ett lr annat sätt
går snabbare om man tvingar vissa ledare till att avgå

pinsamt att allt handlar om pengar & att man drf ej kan "fälla dem"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå: ja, det är bättre än ingenting tkr jag
det är typ krig i de länderna. på ett lr annat sätt
går snabbare om man tvingar vissa ledare till att avgå

Galen


   
SvaraCitera