Aviseringar
Rensa alla

Längd


Ämnesstartare

Hur långa är ni, era syskon och era föräldrar?


   
Citera
Ämnesstartare

jag: 165
mamma: 175
pappa: 180-185
bröder: 180-185
syster: 175


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
jag: 165
mamma: 175
pappa: 180-185
bröder: 180-185
syster: 175

Har du levt i en, enligt dig, stressad miljö? Ätit dåligt (skräpmat, inget alls)? varit inaktiv som barn?

bara egna funderingar som jag är nyfiken på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somomjagbryrmig:

Har du levt i en, enligt dig, stressad miljö? Ätit dåligt (skräpmat, inget alls)? varit inaktiv som barn?

bara egna funderingar som jag är nyfiken på

nej, jag har ätit asbra mat som barn och är väldigt mån över vad jag stoppar i mig. typ hälsofascist emellanåt.. 

inte "inaktiv" men inte heller sportat en massa. finns andra faktorer som gjort att jag blivit kortare än övriga i familjen (sjukdom). tkr dock det är en perfekt längd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:

nej, jag har ätit asbra mat som barn och är väldigt mån över vad jag stoppar i mig. typ hälsofascist emellanåt.. 

inte "inaktiv" men inte heller sportat en massa. finns andra faktorer som gjort att jag blivit kortare än övriga i familjen (sjukdom). tkr dock det är en perfekt längd.

Var för sjukdom? sjukdom stressar ju kroppen.. så tkr det räknas som ngt jobbigt i barndomen.

Ja, det är det! men du är kortare än dina syskon och föräldrar, inget fel med det men allt har ju en anledning.,
är själv 10-12 cm kortare än föräldrarna och få i min släkt som är i min längd (vet dock inte om mina jämnåriga kusiner är i samma längd), och antar att det har med min uppväxt att göra. självklart inte samma för andra som blivit kortare, bara en tanke på att det kan ha med det att göra (som sagt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somomjagbryrmig:

Var för sjukdom? sjukdom stressar ju kroppen.. så tkr det räknas som ngt jobbigt i barndomen.

typ bland annat viktrelaterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ens längd är ju genetiskt baserad från fler personer än mami och papi så om man nu inte varit undernärd/undermålig kost/inte kunnat utvecklas som man ska av annat skäl så är det ju inget konstigt om man skiljer sig från dem i längd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Ens längd är ju genetiskt baserad från fler personer än mami och papi så om man nu inte varit undernärd/undermålig kost/inte kunnat utvecklas som man ska av annat skäl så är det ju inget konstigt om man skiljer sig från dem i längd.

Mm, därför jag tycker det är larvigt av skolsköterskor att uppskatta ens längd utifrån längdkurvan

tror att tidig pubertet också kan vara stressrelaterat, tkr man ska undersöka det där mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pappa 184 tror jag
mamma 160 enligt henne men känns som om hon e en cm längre än mig
jag 155

tjejkusiner oftast över 165 o killarna e som min pappa. e typ den enda dvärgen i släkt1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
pappa 184 tror jag
mamma 160 enligt henne men känns som om hon e en cm längre än mig
jag 155

tjejkusiner oftast över 165 o killarna e som min pappa. e typ den enda dvärgen i släkt1

vrf har vi så lika liv för
förutom att min pappa är kort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

174
173
163
155


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

160
168
173
184


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mor: 169cm
Far: 176cm
Bror 16 år: 181cm
Bror 19år: 175cm
Jag: 187cm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Far 170
Mor 163
Jag 173
Syster 162


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mor: 168cm
Far: 178cm
Bror: 183cm
Bror: 176cm
Jag: 181cm


   
SvaraCitera