Aviseringar
Rensa alla

Längre hår


Ämnesstartare

Mitt hår växer otroligt långsamt! Hur får jag det att växa snabbare?
Hur många cm i månaden är det normalt att håret växer?
Har hört att om man äter mkt nötter så växer håret snabbare stämmer det?
Just det när jag ändå håller på att tjata om hår så har jag ett annat problem. Jag färgade mitt hår en gång i tiden och efetr det har jag gjort ett antal misslyckade försök att få tillbaka min gamla hårfärg. (min hårfärg är typ mellanbrun och inget rött i alls.) Ibörjan blir det skit bra, men senare, efter typ 1 månad, så blir det typ brunröttgult, och jag hatar den färgen! Hur skall jag få tillbaka min vanliga hårfärg utan att behöva färga håret varje månad. Någon som har nått tips?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har hört att det ska växa ca 1 cm per månad.


   
SvaraCitera

Marsipanklubba:

Hur många cm i månaden är det normalt att håret växer?

En frisörska sade en gång att håret växer ungefär 1 cm i månaden, men det varierar ju såklart från person till person. Vissas hår växer snabbt, andras inte. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som föregående personer sade, en centimeter i genomsnitt, dock är det individuellt, naturligtvis. Men att klippa håret regelbundet gör att det växer snabbare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä de växer inte snabbare för det, men man ska se till att aldrig ha kluvna hårtoppar för dom kan fortsätta att klyva sig uppåt, så då måste man kapa mer nästa gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bollhav:

så då måste man kapa mer nästa gång.

Alltså bör jag toppa mitt hår typ..... NU! Har typ inte klippt mig sen i somras. [blush] Bortsett från när jag försov mig, hade dålig hårdag och cuttade luggen på 2 min.... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsipanklubba:

(min hårfärg är typ mellanbrun och inget rött i alls.) Ibörjan ​blir det skit bra, men senare, efter typ 1 månad, så blir det typ brunröttgult, och j​ag hatar den färgen! Hur skall jag få tillbaka min vanliga hårfärg utan att behöva fä​rga håret varje månad. Någon som har nått tips?

Har det aldrig slagit dig at​t brunröttgult är din naturliga hårfärg? Låter onekligen så eftersom att det är den s​om kommer fram om du slutar färga håret.


   
SvaraCitera

hårförlängning ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät nyttigt! Då blir ditt hår friskare och håller sig längre.

Sen det med färgen, för att få bort rött kan askblond färgning fungera!


   
SvaraCitera

En frisör som gjorde min kompis' dreads sade att man skulle käka b-vitamin, för då växer håret? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det växer cirka 1,5cm i månaden. Läste det i en bok i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera