Aviseringar
Rensa alla

Längsta låten?


Ämnesstartare

Bara original versioner räknas. Den längsta jag kan komma på är Three Minute Warning av Liquid Tension Experiment från deras album 1998. Låten består av 5 delar, men dom heter samma sak och dom flyter ihop perfekt och man skulle inte veta att det var olika låtar om man inte kollade på spellistan. 27,94 minuter.

Någon låt som är längre?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

"Three Minute Warning" is a reference to the recording sessions where Levin wanted to improvise as opposed to Petrucci and Portnoy wanting to carefully write songs. Levin eventually told the others that if they didn't start to jam in three minutes, he'd just go home. The song "Three Minute Warning" is a recording of what followed. The recording was so unexpectedly fluent that the recording tape ran out after about 27 minutes into the jam, but luckily Portnoy's DAT recorder archived the ending as well. The back cover of the CD says: "CAUTION: "Three Minute Warning" is not for the musically faint-hearted, impatient, or critics of extreme self-indulgence. If you fall into any of the above categories, please hit the stop button on your CD player after track # 8."


   
SvaraCitera

"Make a change... ... Kill yourself" har en låt på fösta skivan som heter Chapter IV, den är 27:06 minuter [cute]


   
SvaraCitera

Den längsta låten jag faktiskt lyssnat på är nog autbahn av kraftwerk


   
SvaraCitera

Capture skickade mig en 1 timmes lång låt. Mysko låt.


   
SvaraCitera

Godspeed you! Black emperor brukar ju ha väldigt långa låtar också, nu vet jag inte vilken som är deras längsta men vet att de har flera låtar som är över 20 minuter långa.

Sleep är ju nästan 24 minuter t.ex.


   
SvaraCitera

Pink Floyds Echoes (23:31 minuter) och Atom Heart Mother (23:44 minuter) är de längsta låtarna jag lyssnat på.


   
SvaraCitera

dylan har gjort 4-5 låtar på ca 12 min och 2-3 st på ca 18 minuter

sägs att en låt finns i demo version på ca 40 minuter - "highlands"


   
SvaraCitera

Sleep - Dopesmoker

Brian Eno har ett par som landar på en timma också.


   
SvaraCitera

Fantômas "låt" Delìrium Còrdia är rätt långlivad.

The music, which was composed solely by Patton, could be described as the score to a horror movie and/or concept album centering on the theme of surgery without anesthesia. The album consists of a single track that runs for 74 minutes and 17 seconds.


   
SvaraCitera

Dream Theater har väl några maratonlåtar?


   
SvaraCitera
Noak_

Concerto for Viola and Orchestra av Benjamin Yusupov är min längsta just nu (47:57). Men jag vet att Amarok av Mike Oldfield är 1h lång.

Mina 5 längsta låtar:
Benjamin Yusupov-Concerto for Viola and Orchestra 47.57
Robert Ashley-The Bottleman 43.30
Natural Snow Buildings-Four-Armed Protector 41.55
Hild Sofie Tafjord-Kama 41.07
Boredoms-LIVWE! 40.29


   
SvaraCitera

Alltså, går man in på trance och alla jäffla subgenres så är det ju inte ovanligt med timmeslånga "låtar".


   
SvaraCitera

Budolicious:

Alltså, går man in på trance och alla jäffla subgenres så är det ju inte ovanligt med timmeslånga "låtar".

Vanligast är 5-10 minuter.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Vanligast är 5-10 minuter.

Ja, det är klart att inte timmeslåtarna är vanligast. Men det är inte sådär jättesällsynt heller. Var det åtminstone inte på tiden jag lyssnade på't (huga)


   
SvaraCitera