Aviseringar
Rensa alla

Lär dig att skapa musik i fl studio


Ämnesstartare

Hej, [wink]

Jag har börjat med att lägga ut mina flp filer så att nybörjare kan se hur låtar i fl studio kan vara uppbyggda och försöker även att härma artister som Avicii, axwell osv. Som jag vet så brukar alla komma fram till att alla är musik producenter bara man tar upp FL i forumet och det är både fel och rätt.. men det har inget med tråden att göra så säg inte vad som kan ändras och donas med för FLP filerna finns där för dig att ändra om du tycker så! 🙂

Blev precis klar med Coldplay - Every Teardrop Is A Waterfall (Avicii Mix)

Säg gärna vad du tycker om min version! [love]


   
Citera

Sorry men fruityloops och liknande program är nog det sämsta som hänt musikvärlden sedan typ mark chapman. fast ännu värre egentligen, är nog det värsta någonsin faktiskt vad jag kan komma på.

Kräks på sånna som dig, förlåt om du fick i håret[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara så du vet fungerar fl som varje musik program, alla jävla program kör ju ändå bara nexus VsTi.. så varför "stör" du dig så mycket på just FL Studio?

Jag kan LOVA att även dina favorit artister använder sig av FL Studio när det gäller att redigera vocals eller skapa effekter..


   
SvaraCitera

gatimpan:

Jag kan LOVA att även dina favorit artister använder sig av FL Studio när det gäller att redigera vocals eller skapa effekter..

tvivlar jag på, fl studio är rätt värdelöst till det

använder det för att skapa perkussion och spela vst'er, resten gör jag i andra program.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

Sorry men fruityloops och liknande program

Menar du t.ex. cubase och pro tools när nu säger "liknande programm"?


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

Sorry men fruityloops och liknande program är nog det sämsta som hänt musikvärlden sedan typ mark chapman. fast ännu värre egentligen, är nog det värsta någonsin faktiskt vad jag kan komma på.

Vilka fördomar FL Studio är lika bra som vilket annan program sim helst idag. Fast du kanske bara gillar musik som är inspelad på rullband.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okey då har jag kommit fram till en sak.. på det här forumet finns det fan va en massa haters.. om ni nu inte gillar fl studio, varför ska ni då ens hänga i den här tråden?

låt dom som är intresserade läsa och kolla runt istället för att få en blick av att fl studio är skit?

"ungdomar.se - alla haters på ett ställe" borde vara det nya mottot. [shake]


   
SvaraCitera

gatimpan:

Okey då har jag kommit fram till en sak.. på det här forumet finns det fan va en massa haters.. om ni nu inte gillar fl studio, varför ska ni då ens hänga i den här tråden?

FL Studio har ett rykte som att vara ett program för amatörer men är idag likvärdigt med alla andra program på marknaden. Det handlar om att trivas med arbetsmiljön. Själv använder jag FL Studio 6, har inte känt att de begränsar min kreativitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exakt! Om vi kollar på Avicii, han är en av Sveriges framgångsrikaste house producenter, han använder sig av FL Studio.. ser inget dåligt i det? Om vi kollar på låten levels som ÄR skapad och redigerad i FL Studio så lär vi ju se att man kan allt göra jävligt bra musik bara man har kunskapen..

Antar att alla haters lägger ner sin tid på gammal jazz musik? isf förstår jag att fl studio kanske inte är deras grej.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

FL Studio har ett rykte som att vara ett program för amatörer men är idag likvärdigt med alla andra program på marknaden. Det handlar om att trivas med arbetsmiljön. Själv använder jag FL Studio 6, har inte känt mig att de begränsar min kreativitet.

+1

Jag tror att de har fördommar mot FL för att:
Det hette "Fruity Loops"
Det är billigt, och många plugins som kommer med är dåliga.
Många nybörjare använder FL KEYS och BOOBASS osv och gör dålig musik och så tror de att all FL musik är dåligt.

Jag har ofta fått höra "bra låt speciellt för att vara gjord i fl" , som om de skulle höra nåm skillnad mellan fl och andra program[tired]

gatimpan:

Exakt! Om vi kollar på Avicii, han är en av Sveriges framgångsrikaste house producenter, han använder sig av FL Studio

Jag undrar om de "mastrar" hans låtar i FL studio dock. Det verkar ganska vanligt att man skriver låtar i FL men använder andra program för att mixa och mastra.


   
SvaraCitera

gatimpan:

Antar att alla haters lägger ner sin tid på gammal jazz musik? isf förstår jag att fl studio kanske inte är deras grej.

Du är kanske lite väl defensiv när det gäller ditt programval, om man vet hur man använder det är det säkert bra, men jag ex. är redan skolad i ett annat program och finner fl rätt klumpigt att arbeta med.

Det är ett diskussionsforum, det förekommer olika åsikter osv.


   
SvaraCitera

felpost


   
SvaraCitera

Burger:

Det är billigt, och många plugins som kommer med är dåliga.

Det som är det bästa med FL Studio är att man får "life-time free update" om man köper programmet via deras hemsida.


   
SvaraCitera

gatimpan:

men det har inget med tråden att göra så säg inte vad som kan ändras och donas med för FLP filerna finns där för dig att ändra om du tycker så! 🙂

Jag tänkte "mixa" den men jag har ej sylenth1 [cry]


   
SvaraCitera

Och när du laddar upp FLP's borde du trycka på export>zipped loop package så att alla wav-filer kommer med [wink]


   
SvaraCitera