Aviseringar
Rensa alla

Lär klorofyl att lyssna på metal-tråden.


Ämnesstartare

Jag vill, och har försökt, flera gånger att lyssna på metal eftersom jag har någon slags ambition att ha så bred musiksmak som möjligt, det är något eftersträvansvärt IMO.

Metal har dock vart svårt, jag fastnar aldrig, det blir ungefär alltid samma sak

1. Jag hör en låt
2. Jag tänker "houkay det låter ju bra, coolt"
3. Någon börjar sjunga/growla/vråla.
4. Låten låter helt plötsligt inte lika bra längre.

Jag har ingen koll alls, det enda jag egentligen hört mer än en låt av är metallica, vilket är skitfånigt jag vet.

Jag är också medveten om att Metallica räknas som skit av de flesta, jag vill inte lyssna på Iron Maiden eller någon mesig skit, black metal är jag inte heller särskilt intresserad av.

Jag vill ha det tungt och djävligt. Ska man göra något ska man göra det ordentligt, det behöver inte gå snabbt, men det ska inte vara... mesigt.

Den enda metal jag hört och faktiskt gillat har jag för mig var någon låt med Cult Of Luna.

Vad ska jag lyssna på?
Snälla bombardera mig helst inte med tusen bandnamn utan skriv gärna specifika låttitlar och skivor.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag har verkligen ingen koll på vad som är metal eller inte men här har jag två låtar (ja, du ska ju kunna höra också... Dvs om de syns). Ena är Nocturnal rites som är härlig. Den andra är Scar symmetry, där de också growlar (mne du måste faktiskt höra på refrängen också)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alternativ rock med inslag av metal: Mr. Bungle, Faith No More (då Mike Patton sjunger), Porcupine Tree m.fl.

Metal i stil med CoL: Isis, Neurosis, Jesu (iofs rätt mycket alternativ rock).

Annat: Down, Liquid Tension Experiment, Mastodon.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Jag vill ha det tungt och djävligt. Ska man göra något ska man göra det ordentligt, det behöver inte gå snabbt, men det ska inte vara... mesigt.

Är det något sånt här du är ute efter?

fast inte lika enspårigt och med sång.. då tycker jag att du ska lyssna på Pantera.
annars så är dessa grabbarna jävligt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Metal i stil med CoL: Isis, Neurosis, Jesu.

Isis har jag lyssnat på!

Lyssnar på en bunt post-rock med, mogwai yndi halda osv, det COL och isis ganska mycket, det är fint!

Måste springa iväg till skolan nu, lyssnar igenom i eftermiddag och hoppas på en bunt svar efter jag kommit hem [cute].

Entombed spelar här på torsdag med, borde jag gå, något att ha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

System Of A Downs album "Toxicity" är bra men jag vet inte ifall metalheadsen vill kännas vid det.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Entombed spelar här på torsdag med, borde jag gå, något att ha?

[y][y] oja


   
SvaraCitera

Chickfactor:

System Of A Downs album "Toxicity" är bra men jag vet inte ifall metalheadsen vill kännas vid det.

[zzz] System of a Gay snarare.. nuthin' metal about that


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

System of a Gay snarare.. nuthin' metal about that

exakt men käft jude jag gillare.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

exakt men käft jude jag gillare.

Nämn inte deras bandnamn i en metal-tråd då [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

na är Nocturnal rites som är härlig. Den andra är Scar symmetry, där de också growlar (mne du måste faktiskt höra på refrängen också)

Det där var för melodiskt och fånigt, det är ungefär sådär jag tänker mig skitmetal som är för folk som inte kan lyssna på riktig metal.

Typ metals musiks motsvarighet till elektronisk musiks Infected Mushroom.


   
SvaraCitera

Burning from the inside out
Bloody foam spews from your mouth
Smell the putrid stench of flesh
As it burns you to your death

Feel the flesh drip from your face
Turing black, vision fades
Eyeballs melt into their sockets
Involuntarily set ablaze

Gutwrenching screams fill the air
The rancid smell of burning hair
Screaming in excruciating pain
Blood boils over, warping veins
Burnt skull collapses onto melting brains
Spontaneous death, up in flames
Twisting and writhing as life burns away
Until nothing is left but charred remains


   
SvaraCitera

Pantera.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Entombed spelar här på torsdag med, borde jag gå, något att ha?

Ja, lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slayer - Angel Of Death

(bah bah, vet inte, har inte lyssnar på metal på flera månader nu, lyssna på lite progg istället, så fåru ut något av musiken [mad])


   
SvaraCitera