Aviseringar
Rensa alla

Lära Att Acceptera Människor.


Ämnesstartare

Hej, Jag heter Sofia[smile]

Jag är En vanlig tjej. Med ett vanligt Handikapp/Funktionshinder Med namn Dyslexi. Det hör ej hit men.. Om ni tänkte på min stavning så..

Jag har vart utsatt för mobbning tills nu jag började i Gymnasiet och fick en Kanon Klass[y]

Oh jag har funderat på det där med hat och mobbning ett bra tag..
och tankarna har virrat och blivit dem här " varför finns denna hämska sak, Varför gör inget något åt det? Ensam men stark Kan göra skilnad men behöver hjälp."
Och Jag har konstaterat
att Nätet är en stooooor orsak till all mobbning och trakaserier.
[confused] Vilket jag tycker det gör en skam för männskligheten.. Och jag tänkte såhär.. Kan inte vi göra en Trupp?

En trupp som förgör mobbning... Att vi står upp för varandra och skyddar varandra? Vi kanske ser någon på någon sida som får elaka emot sig.. Och då kan man ju skriva något snällt till den personen.. Eller om någon av ens vänner säger något om någon så kan man säga ifrån...

Kan inte Vi göra en trupp för att förhindra mobbning?
Visst mobbning är en grej som nog aldrig kommer försvinna helt tyvärr.. Men om Många ställer upp på det här så kanske vi kan göra skilnad?[bigsmile]
Så vad säger ni?

Är ni med på det här.. Är ni med på att göra samhället bättre och en bra miljö för alla att leva i?

Tack för ni tog er tiden att läsa detta.
Och Tack som bara den om ni hjälper varandra och stöttar varandra!

Kramar från Sofia


   
Citera

Tror du vänt dig till fel forum tyvärr, prova familjeliv istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Tror du vänt dig till fel forum tyvärr, prova familjeliv istället.

Det tror jag nog inte.. Pga Det står mobbning och Misshandel som Forums tråd. Och detta handlar ju om att stoppa Mobbning ?
Vilket är nog rätt forum isåfall...[chocked]


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Varför gör inget något åt det?

TypSofiaK:

Nätet är en stooooor orsak till all mobbning och trakaserier.

Nätvandrarna finns ju, tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

finns ju, tex.

Inte hörtalas som dock..

Men ändå det kan ju finnas mer trupper emot mobbning och trakaserier 🙂


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Men ändå det kan ju finnas mer trupper emot mobbning och trakaserier 🙂

Absolut!


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Är ni med på att göra samhället bättre och en bra miljö för alla att leva i?

Ja. Därför jag är politiskt aktiv ju, och för mig så var politisk aktivitet ett sätt att klara mig igenom mobbing och trakasserier, ett sätt att hitta en bra gemenskap där folk felade liknande värderingar och kunde acceptera en.

Och sedan så finns det iallafall en grupp som motverkar nätmobbing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ja. Därför jag är politiskt aktiv ju, och för mig så var politisk aktivitet ett sätt att klara mig igenom mobbing och trakasserier, ett sätt att hitta en bra gemenskap där folk felade liknande värderingar och kunde acceptera en.Och sedan så finns det iallafall en grupp som motverkar nätmobbing.

Ja, men bara för att man inte är med i någon grupp ska det inte innerbära att man ska få bli utsatt för mobbning.

och jag menade inte bara nätet..
Jag menar även irl inte bara nätet..


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Ja, men bara för att man inte är med i någon grupp ska det inte innerbära att man ska få bli utsatt för mobbning.

Nä, såklart inte. Sade bara att det för mig var ett sätt.


   
SvaraCitera

Det låter ju fint, "Don't mourn organize" som en man från Gästrikland en gång sa.


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Varför gör inget något åt det?

Finns väl många anti-mobbning-organisationer? Friends eller vad den nu heter t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Finns väl många anti-mobbning-organisationer? Friends eller vad den nu heter t.ex.

Friends är en emot mobbning.
Men för att dem ska komma ut till skolor och informera så vill dem ha betalt.

Man behöver inte vara med i en orginisation för att vara med att stoppa mobbning. Man Kan ju vara delaktig själv och stoppa det eller hjälpa till att förhndra det-..[smile]


   
SvaraCitera