Aviseringar
Rensa alla

Lära känna alla i klassen? Hur? När?


Ämnesstartare

Tjena. Har börjat gymnasiet och gått 1 vecka. Har snackat med 4 pers av 10 i klassen, och kan prata och hålla konversationer med dom. Hur långt tid tog det för er innan ni lärde känna alla? När började man umgås med varandra på fritiden osv? När slutar dessa små grupperingarna? Tacksam för svar och tips!


   
Citera
reben

kände alla typ på klassresan innan studenten.
umgicks efter en månad.
grupperingar kmr du nog alltid få stå ut med. säkert flera du inte ens vill umgås med.


   
SvaraCitera

vi hade grupperingar kvar i 3an för vi möttes bara på få lektioner då vi hade olika saker i verkstan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grupperingar är nog inga problem, så länge det inte är 2 och 2 grupperingar. Jag vill vara 5 -6 stycken i en grupp. Hoppas det blir större grupper sen. 

Har inte ens snackat med alla i klassen ännu. 


   
SvaraCitera

Jag började förra veckan och snackar bara med någon ifall jag behöver fråga om något. Men jag umgås med en tjej som jag lärde känna förra veckan. Men det tar ju lite tid tills man börjar snacka långa konversationer med dom. Vissa är ju blyga och inte vågar ta första steget till att snacka, men det kommer.


   
SvaraCitera
Cobrak

Förvånansvärt nog började jag utbyta ord med de i klassen redan första dagen, det skedde dock inte förrän i slutet av dagen. Andra dagen, idag med andra ord, hade nervositeten släppt helt och jag kunde prata med majoriteten av dem, nästintill alla. Jag tror det handlar mycket om vad man är för person och vilka människor som finns i ens omgivning. Ibland tar det längre tid att få kontakt och föra konversationer, ibland inte.


   
SvaraCitera

Gick rätt snabbt, och jag är inte ens särskilt social


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har snackat med lite nya person idag, vänners vänner. Sedan pratade jag med två andra i klassen som ja ville bli vänn med. Dessa hade tydligen rökt,supit och snusar inget ja gör eller har gjort. Detta känns som att vi inte är samma typ av personer, annars va dom trevliga ja vill endå bli vänn med dom. Känns ba konstigt att vi har en olik historia bakom oss. 

Dom andra två killarna har börjar små hänga me dom oxå, får väl försöka hoppa på där med. Om man får?


   
SvaraCitera

Men chilla, fan vad du nojjar i onödan. Det har inte ens gått 1 halv månad än. Räkna med ett par månader. Och varför kan man inte umgås med någon som har andra erfarenheter?? :$ Jag ser snarare det som ett plus, lära sig en massa av dem etc. Om de tvingar dig att ta droger är det såklart en annan sak dock...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret. Känns som jag måste få bekräftat saker och ting för att inte bli orolig. Men tänkte mer så dom inte tänker " fan va töntig han är " eller något. Nästan alla verkar röka eller dricka på något sätt. Hoppas grupperingarna ändrar sig lite längre fram.


   
SvaraCitera
Kudhos

Du kommer aldrig få en start kontakt med varenda en. Lättare att fokusera på de individer du finner gemensamma intressen med. Och folk kommer snacka skit bakom ens rygg genom livet oavsett, det är bara så människor är. Om de beter sig väl vid stunden, så är väl det vad som räknas? Försök inte att överanalysera för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra svarat, kan hålla med dig där. Kom gärna in med fler svar, jag snackade lite vilken skola dom gått fritids intresse och lite om nuvarande skolan. Det är en kille av dom i de gänget som ja gillar o de är just därför ja tänkte att man kunde hänga med dom också. Vill variera grupper lite i början, om inte de är konstigt.?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snackade med grabbarna idag med, men de är alltid ja som tar kontakt med dom dock. Kanske hänger med deras gäng, om inte " grupperna " redan är satta? Hur långt tid tar det?


   
SvaraCitera

MackanBoy: Hur långt tid tar det?

det beror på individuella skillnader. 

Kan ta flera år som sagt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snackade med en av dom idag med, samma person. Ska försöka komma in i gänget iof, vara trevlig osv


   
SvaraCitera