Aviseringar
Rensa alla

Lära sig åka snowboard, tips


Ämnesstartare

Jag och två andra kompisar tänkte lära oss åka halvdant och undrar om det finns några tips och tricks vi bör tänka på?
Hur kan vi lära oss på snabbast sätt? Det kommer knappast gå så snabbt men alla tips och erfarenheter är uppskattade!


   
Citera

har du kollar youtube[confused], finns typ 100 000 "how to" videoklipp där


   
SvaraCitera

snowboadrskola, helt klart bäst, där lärde jag mig IAF


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindendaylige:

Jag och två andra kompisar tänkte lära oss åka halvdant

Varför bara lära sig halvdant när ni ändå håller på lixom [tard] Lär er riktigt istället


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Varför bara lära sig halvdant när ni ändå håller på lixom [tard] Lär er riktigt istället

Faktisk[y][y]t!


   
SvaraCitera

Räkna med att har otrevligt ont i handleder etc [y]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Räkna med att har otrevligt ont i handleder etc

och där bak


   
SvaraCitera

blitto04:

och där bak

Slumpartad:

etc [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Varför bara lära sig halvdant när ni ändå håller på lixom Lär er riktigt istället

Jojo självklart men jag menar att nu i helgen tänker vi åka så mycket vi orkar för att lära oss men jag tvivlar på att vi kommer "lära oss riktigt" på en helg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja med att försöka åka i en rak linje med hälen i backen. sedan med tårna i backen. när du känner dig säker på det (det är inte svårt) så försöker du vända från hälen till tån genom att snabbt svänga brädan och skifta vinkeln.

eller äh, kolla bara på hur andra gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindendaylige:

Jojo självklart men jag menar att nu i helgen tänker vi åka så mycket vi orkar för att lära oss men jag tvivlar på att vi kommer "lära oss riktigt" på en helg.

[zzz][zzz] brist på awsomeness


   
SvaraCitera

Jag vet inte, tyckte inte det var så stor omställning från skidor egentligen. Om ni inte har åkt slalom tidigare heller är det väl däremot säkert svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom ihåg att hålla blicken rätt högt upp och inte kolla ner för mycket. Man skall även vara typ mjuk/gungig i knäna. Och hålla balansen med armarna hjälper mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ni åkt någpn annan bräda innan?

såhär fick jag lära mig: gå upp till fots i backen, knäpp på brädan, åk ner, upprepa tills det känns ok nog att åka lift.

Bara åka bräda är inte svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

börja med att försöka åka i en rak linje med hälen i backen. sedan med tårna i backen

förklara lite djupare..


   
SvaraCitera