Aviseringar
Rensa alla

Lära sig åka snowboard, tips


Ämnesstartare

Postorderhoran:

har ni åkt någpn annan bräda innan?

Nej men vi är rätt säkra på skidor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindendaylige:

förklara lite djupare..

Man har alltid en fot i färdriktningen. Om du ska åka andra hållet måste du vända på dig. Säga att du har höger fot framåt och ska åt vänster om man kollar ner för backen så kommer du åka med ansiktet uppåt och tårna mot backen. Om du sak åt höger kommer du ha hälarna i backen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindendaylige:

Nej men vi är rätt säkra på skidor

spelar ingen roll, är asstor skillnad. Gör som jag sa, gå upp i backen, åk ner, tills det känns säkert.

Jag försökte vända mig i liften första gången, så jag stod som man gör med skidor. Det såg roligt ut. Och var inget jag gjorde med flit, utan det bara blev, liksom. För att jag var bra på och van vid skidor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindendaylige:

några tips och tricks vi bör tänka på?

Välj en något kortare bräda, är lättare att svänga med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Säga att du har höger fot framåt och ska åt vänster om man kollar ner för backen så kommer du åka med ansiktet uppåt och tårna mot backen. Om du sak åt höger kommer du ha hälarna i backen.

iosib:

börja med att försöka åka i en rak linje med hälen i backen. sedan med tårna i backen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snowblades är det enda rätta[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorder, hur är det att vända sig från liften med snowboard och vad är skillnaden från skidor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åkt snowboard en gång i flottsbro och en gång i Romme Alpin för ungefär 1 vecka sen och jag kan bara säga, Im pro. [cool]


   
SvaraCitera