Aviseringar
Rensa alla

Lära sig "Parkour"?


Image


   
SvaraCitera
Cyper

Det kan vara svårt att lära sig att träna parkour på ett korrekt och säkert sätt då man börjar eftersom det inte finns så många parkour föreningar i Sverige. Det bästa är nog att du helt enkelt försöker hitta någon eller några att träna med. Försök att träna upp din fysik och sikta på hårdare fysisk träning så att du kan bygga dig en stabil kropp. Det är även mycket viktigt att ha koll på kost- och träningslära. Allt beroende på hur seriöst du vill träna.

En sak är dock säker - gör man alla stora hopp och avancerade tekniker från början så förstör man kroppen inom några år.

Istället för att skriva ett väldigt långt inlägg så rekommenderar jag dig istället att gå in på girlparkour.com. Där kan du ställa frågor och få hjälp av massor av trevliga människor.

Du kan även (om du vill) registrera dig på parkourgenerations.com som har världens mest erfarna utövare.

En bild säger mer än tusen ord. Eller rättare sagt några filmer som kan ge dig inspiration om hur man kan träna:

Lite inspiration till uppvärmning

Övningar för ökad kreativitet och fotplacering

En dryga 20 minuters lång video med parkour generations i New York. Kan vara väldigt givande att se:

En riktigt bra dokumentär där Stephane klargör det mesta. (finns även I HD):

Så, du kan ju registrera dig på girlparkour och se dessa videos. Det kan vara bra så att du får mer förståelse innan du börjar. Lycka till! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min bror tränar fan det hela tiden. FInns inga gränser. Sitter på alla tak i området och hoppar vilt överallt. Träning skulle jag tro :=


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå ut o testa det e inte dirket en sport med regler


   
SvaraCitera

Träna, det finns vissa som lär ut och har en egen lokal. om du bor i göteborg adda min msn så säger jag 😀


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera