Aviseringar
Rensa alla

Lära sig skriva snyggare underskrift + text?


Ämnesstartare

Ah nu är det så att jag har problem med att skriva underskrift och så... Kanske inte viktigaste att kunna nu men om man inte lär sig det när man är ung så blir det ju svårare och stressigt att lära sig skriva den senare (då dom måste se likadana ut. Annars är det ju inte giltigt). Finns det någon slags typsnitt eller så som man kan träna in att skriva med? Skulle vara ganska roligt om man skrev sådär skitsnyggt istället för nåt slafsigt skit... Finns det några guider eller sådant på youtube,bilder om hur man gör för att skriva denna bokstav.


   
Citera

Det är bara o skirva något, brukar skriva under med blommor ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

brukar skriva under med blommor ibland

Haha, jo men det är ju lite roligare om man kan skriva snyggt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrivstil

öva öva öva


   
SvaraCitera

Pluggis:

Haha, jo men det är ju lite roligare om man kan skriva snyggt

Det är bara att skriva ditt namn exakt som du finner det snyggt.


   
SvaraCitera
Tyrael

Din underskrift kan se hur som helst ut. De behöver inte se exakt likadana ut som på legget och du behöver inte skriva det likadant ut varje gång, att man har en underskrift är bara för att om nån skulle ta ditt kort så kan din "felaktiga" underskrift agera som bevis.


   
SvaraCitera

Det heter väl ändå namnteckning ffs? Underskrift syftar på de specifika kråkorna som används när man skrivit under något och inte till namnteckningen i sig… Nåja, namnteckningen kan vara hur som helst, tbh, och de flestas brukar förändras över tiden. Men att sitta och öva autografer hemma känns lite 10-åring. Skaffa en snygg handstil och skriv ditt namn bara: det är unikt i vilket fall som helst då alla människor har olika handstilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skriver asfult


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underskrifter ska ju se kluddiga ut. Ju kluddigare underskrift desto viktigare människa.


   
SvaraCitera

Det får variera. Jag har säkert 5 olika stilar och jag kan inte bestämma vilken jag ska använda. [crazy] Skriver jag en lång text så kan det se ut som att nån annan har hoppat in och skrivit mitt uppe i allt.

Ang. namnteckningen... Som sagt så får det variera. Det är kurvorna som är det viktiga, inte hur namnteckningen ser ut.
Men är den för ful ändå så öva. Kladda ner ett papper med ditt namn.

Tips: vill du få en mer gammaldags stil så skriv med lite lutning och skriv snabbare så blir det vassare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inget som säger att de ska se likadana ut för att vara giltiga. [confused]


   
SvaraCitera
Zsasz

Jonnybravo91:

Finns inget som säger att de ska se likadana ut för att vara giltiga.

Speciellt när det gäller skriva under kvitton i butiker, där kan man skriva vad man vill, dem tittar nästan aldrig på dem ändå, brukar själv bara skriva små citat eller liknande på dem..


   
SvaraCitera

Ju mer oläslig underskrift desto viktigare jobb (nej inte alls taget ur luften).

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Speciellt när det gäller skriva under kvitton i butiker, där kan man skriva vad man vill, dem tittar nästan aldrig på dem ändå, brukar själv bara skriva små citat eller liknande på dem..

Jobbar i butik, och tittar alltid på kvittorna. Det är inte så att det finns ett krav att det ska stå ditt namn. Kravet ligger i att när du kommer tillbaka och påstår att du inte köpt något särskilt, är det kvittot vi då tar upp och hänvisar till att du visst har - och där kommer underskriften in.


   
SvaraCitera