Aviseringar
Rensa alla

Lära sig vilja leva?


Ämnesstartare

Hej.

För några år sedan var jag väldigt nere och var självdestruktiv, mest för uppmärksamhetens skull eftersom jag kände mig ensam.

Efter ett tag kom en vändpunkt och mitt liv blev - enligt mig - nästan perfekt. Givetvis handlade det om en tjej som kom in i mitt liv av en slump. Efter några år tillsammans gjorde vi slut och trots att det snart har gått ett år sedan den dagen så lider jag fortfarande av det.

Min ensamhet är tillbaka. Jag har inte så många vänner och det känns som att jag mest tränger mig på när jag frågar om vi ska hitta på något. Väldigt sällan är det någon annan som tar initiativ och frågar mig.

Dessutom har jag varit arbetslös sen vi gjorde slut (har ett extrajobb då och då) och känner ingen som helst motivation till att söka jobb.

Sedan några månader tillbaka så har jag tänkt på självmord eftersom jag verkligen inte kan se någon ljusning. Mitt liv kommer inte bli bättre av att jag sitter här och väntar, men samtidigt klarar jag inte av att göra något. När jag tog kontakt med psykvården så blev jag inlagd eftersom de gjorde bedömningen att jag var självmordsbenägen, och dit vill jag helst inte igen.

Vad ska jag göra? Hur ska jag lära mig att vilja leva? Någon som vill prata lite?


   
Citera

Engagera dig politiskt.

Demokrati är gemenskap osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett alternativ. Jag är med i ett parti, men har aldrig varit aktiv. Jag blev inbjuden till en studiecirkel och tackade ja, men jag har aldrig klarat att släpa mig dit. Hoppas att motivationen infinner sig snart, då kanske jag gör det 🙂


   
SvaraCitera

Det är saker man får ta i livet, att man gör slut och sådant. Förstår att det känns jobbigt :(. Men man måste också tänka framåt och positivt! 🙂 T.ex får du jobb så får du antagligen kollegor osv. Du kommer träffa fler fjällor och även få nya vänner. Allt kan ta tid men den som väntar på något gott.. Allt i livet har sina motgångar men man måste försöka vara stark och inte ge upp!


   
SvaraCitera

anonymous2:

Det är ett alternativ. Jag är med i ett parti, men har aldrig varit aktiv. Jag blev inbjuden till en studiecirkel och tackade ja, men jag har aldrig klarat att släpa mig dit. Hoppas att motivationen infinner sig snart, då kanske jag gör det 🙂

Motivation infinner sig aldrig. Du måste gå dit för att få den. Jag vet, har också tänkt så, gör fortfarande ibland, men man måste bara gå dit för att få motivation.


   
SvaraCitera

cykla genom europa


   
SvaraCitera

börja om fårn början typ. om du är nere på 0, så har du ju nu den ganska unika chansen att börja om och bygga upp exakt ett sånt liv som du vill ha. flytta till den staden du vill, skaffa den typen av jobb du vill, hitta den sortens vänner du vill, etc etc. se det som ett roligt projekt[party]

folk som redan har massa vänner, jobb och partner är ju låsta på samma spår och många är antagligen avundsjuka på sånna i din sits.

liks, se det som att du är fri ist. man ska va positiv[party]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

man ska va positiv[party]

Man har även friheten att vara negativ [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

börja om fårn början typ. om du är nere på 0, så har du ju nu den ganska unika chansen att börja om och bygga upp exakt ett sånt liv som du vill ha. flytta till den staden du vill, skaffa den typen av jobb du vill, hitta den sortens vänner du vill, etc etc. se det som ett roligt projekt

Jag har ingen aning om vad jag vill. Och jag vet inte hur jag ska komma fram till vad jag vill heller...


   
SvaraCitera

Du kan skriva till mig om du vill. Kram


   
SvaraCitera