Aviseringar
Rensa alla

Lärare


Ämnesstartare

Hej!

Egentligen inget direkt problem, men skulle vilja ha råd ifrån någon. Är så att jag har en ganska "obehaglig/närgången" lärare.

Går i tvåan på gymnasiet, läraren är ca 50 år. Har honom i 2 kurser och han har enda sedan början "favoriserat" mig, sagt ett flertal gånger hur jag är "den bästa eleven han haft" och nu ska jag få läsa kursen jag egentligen ska ha hela nästa år med klassen med han som lärare ensam fram till höstlovet i trean. Egentligen inget konstigt i sig, men sen ger han mig "blickar", ler jättestort när han ser mig och tar gärna in mig på sitt kontor för att prata etc. Är detta konstigt, eller inbillar jag mig bara?


   
Citera

hur ska vi veta


   
SvaraCitera

Presterar du extremt bra med dina studier?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nolentis:

Presterar du extremt bra med dina studier?

Förvisso bättre än de flesta i den klass jag går i, men inte överdrivet bra.


   
SvaraCitera
KSENIA

SLUTA VARA BÄST I KLASSEN DÅ[shake]


   
SvaraCitera

Känns det konstigt, säg ifrån, berätta för annan lärare, skolkurator eller liknande så att de vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Känns det konstigt, säg ifrån, berätta för annan lärare, skolkurator eller liknande så att de vet.

Känns väl kanske inte konstigt, gillar honom, tycker bara att han är ovanligt "intresserad" och undrar mest vilka hans avsikter är.


   
SvaraCitera

AE433:

tycker bara att han är ovanligt "intresserad"

och du tycker inte det känns konstigt? konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

och du tycker inte det känns konstigt? konstigt.

Det är frågan.. vad tycker du då, är det "konstigt"?


   
SvaraCitera

AE433:

Det är frågan.. vad tycker du då, är det "konstigt"?

jag hade tyckt att det var konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det låter väldigt misstänksamt alltså...


   
SvaraCitera

det betyder antagligen bara att han gillar dig.


   
SvaraCitera
Paseo

jag har vart med om nästan samma sak. han var riktigt äcklig faktiskt, ca 50-60 år dessutom. när klassen skulle göra en bildanalys till exempel skickade han bilder på snoppar till mig men helt "normala" bilder till de andra. jag gick då och frågade en annan lärare om han fick göra så och den läraren sa att han absolut inte fick det. så fick jag andra bilder att analysera.

den läraren fick sparken tillslut. jag tror han var så äcklig mot flera elever. han var närgången precis som du sa och blinkade åt mig hela tiden och sa att vi skulle ha så kul.

jag tycker du ska prata om det med din mentor eller skolkuratorn. säga att du tycker att han är obehaglig.


   
SvaraCitera

Antingen är han äcklig
eller är det du som misstolkar honom


   
SvaraCitera

AE433:

Är detta konstigt, eller inbillar jag mig bara?

Han kanske ser dig som ett ljus i mörkret, en elev som faktiskt lyssnar och är intresserad, han kanske bara är väldigt entusiastisk helt enkelt.

Eller så är han ett pervo som vill helt andra saker.. bara du kan veta [crazy]


   
SvaraCitera