Aviseringar
Rensa alla

LÄRARE HOTADE MIG?!


Ämnesstartare

jojOzZz:

[cry]

Ledsen..?


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Ledsen..?

Förlåt att jag stör mig.
Jag finner din vana att sätta punkter mitt i meningar extremt störande, men om du inte kan låta bli får jag väl skippa över den.
Ha en bra dag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du lär ju vara en jävla bråkstake också, annars brukar inte lärare oprovocerat lacka stjärt på enskilda elever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Du lär ju vara en jävla bråkstake också, annars brukar inte lärare oprovocerat lacka stjärt på enskilda elever.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Förlåt att jag stör mig.
Jag finner din vana att sätta punkter mitt i meningar extremt störande, men om du inte kan låta bli får jag väl skippa över den.
Ha en bra dag!

Och jag finner din vana..att sätta nya rader..när det inte är nytt stycke..lika störande:). Men ändrar du på dig för det..nej.


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Du lär ju vara en jävla bråkstake också, annars brukar inte lärare oprovocerat lacka stjärt på enskilda elever.

Man behöver inte vara en jävla bråkstake för att läraren ska lacka stjärt. Räcker med att du är lite inaktiv på lektionen, kanske sitter o snackar ibland, är frispråkig etc...


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Och jag finner din vana..att sätta nya rader..när det inte är nytt stycke..lika störande:). Men ändrar du på dig för det..nej.

Jag kan ändra mig, så gör du det med. Deal?


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Och jag finner din vana..att sätta nya rader..när det inte är nytt stycke..lika störande:). Men ändrar du på dig för det..nej.

Det är mycket skönare att läsa än:

Förlåt att jag stör mig.Jag finner din vana att sätta punkter mitt i meningar extremt störande, men om du inte kan låta bli får jag väl skippa över den.Ha en bra dag!

Dina punkter finns ingen mening med förutom att de e irreterande och får dig att se ut som ett retard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Jag kan ändra mig, så gör du det med. Deal?

Nej..för ansträngande att ändra vanor..när man redan är van. Det fungerar bra:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

Det är mycket skönare att läsa än:

Det är jag och inte du som avgör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

Räcker med att du är lite inaktiv på lektionen, kanske sitter o snackar ibland, är frispråkig etc...

Det är inte förenligt med vanligt hyfs, och även om det skulle vara orättmätigt - det är ju inte som att jorden går under och all sparris försvinner bara för att läraren blir förbannad. De har lika stor rätt att bli förbannade som alla andra, och i skolan ska lärarna vara auktoritära. Annars tappar man ju lite syftet med själva grundkonceptet om alla bara flamsar omkring som de vill själva.


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Nej..för ansträngande att ändra vanor..när man redan är van. Det fungerar bra:).

Det får folk att störa sig på dig. När du sitter på ett forum är det du skriver det enda som folk kan lära känna dig igenom. Om du då skriver som en idiot kommer folk börja störa sig på dig, vilket kommer göra din vistelse här svårare.

Hur gick det när du hade interpunktionsövningar i skolan? Och skriver du verkligen så där när du lämnade in arbeten t ex?


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Det är jag och inte du som avgör.

Det är han som, igenom din text, bildar sig en uppfattning om dig.
Alltså är hans åsikt värdefull när du vill bilda dig en uppfattning om vad folk tycker om ditt sätt att skriva.


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Det är jag och inte du som avgör.

Nej, en text som är strategiskt uppdelad är psykiskt behagligare för hjärnan att läsa, då den bättre kan analysera meningar och text. Detta eftersom det kommer ett naturliga stopp efter att meningens innebörd har framkommit. Tex : "Hunden har en vit päls, kalle har en svart hatt och Tommy har blåa sneakers."

Vid onaturliga stopp, där hjärnan inte får någon naturlig stopp punkt tex vid en långt löpande text utan skiljetecken eller paragrafer så utsätts hjärnan för onödig 'stress' och kan leda till onödig rastlöshet. Dessutom är det irriterande att läsa.

Tex : "Hunden har en vit päls Kalle har svart hatt Tommy har blå sneakers"

Så nej, det är inte du som avgör.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min lärare brukar fråga om hon ska slå oss [shake]


   
SvaraCitera