Aviseringar
Rensa alla

Lärare tar vid midja + kramas ofta


Jag ser inget fel med det direkt så länge han inte närmar sig sexuellt eller blir närgången och försöker kyssas medan du går fortfarande går i gymnasiet.


   
SvaraCitera

MissAnox:

Nej, det handlar inte om godtyckligt manshatande. Han är ett svin för att han använder sin position som lärare för att knyta henne till sig. Jag tycker i allmänhet att kärlek och sex bör åtnjutas fritt och i överflöd, men ej i sådana hierarkiska konstellationer oavsett kön. Det är alltså inte hennes fel, utan läraren som missbrukar sin makt och roll som trygg vuxen, aka lärare.

:S ...  nej vi vet inte om han ''utnyttjar''  hans position för att ''utnyttja'' henne eller inte. hon är myndig, och han också. skulle hon känna obehag av att han är för nära  henne på det sättet får hon gärna sluta närma sig själv till honom, och säga till någon annan. hon är inget barn och förstår nog själv vad hela situationen innebär. 


   
SvaraCitera

isola:

eh va

skaffa en poäng nån jävla gång för helvete


   
SvaraCitera

Han missbrukar sin maktposition och har inte kollat av om du är positiv till detta eller inte. Usch och fy.


   
SvaraCitera

 har inte kollat av om du är positiv till detta eller inte. Usch och fy.

 han suttit ned mittemot har jag lagt en hand lite lätt på hans axel


Jag gillar honom romantiskt. 


   
SvaraCitera

kekeoxo:

Det är han som börjat med detta och inte hon. Denna användare/troll har skrivit om detta 7474 ggr.


   
SvaraCitera

kekeoxo: :S ... nej vi vet inte om han ''utnyttjar'' hans position för att ''utnyttja'' henne eller inte. hon är myndig, och han också. skulle hon känna obehag av att han är för nära henne på det sättet får hon gärna sluta närma sig själv till honom, och säga till någon annan. hon är inget barn och förstår nog själv vad hela situationen innebär.

Det hade naturligtvis varit mycket allvarligare om hon var minderårig, men min poäng var inte åldern på respektive part, utan lärarrollen och den ojämna maktfördelningen som hen i detta fall har missbrukat.

Läsvärt:
Lärarnas yrkesetiska råd stödjer inte lärare som har sex med elever


   
SvaraCitera

isola:

Det är han som börjat med detta och inte hon. Denna användare/troll har skrivit om detta 7474 ggr.

det har hon ej nämnt. hon verkar iaf inte ha något emot det. + tänk att hon är 19, inte 9 år. alltså att hon fattar vad som händer runt om kring sig och skulle inte känna sig ''tvungen'' ifall det var nu han som började


   
SvaraCitera

Om de hade träffats som privatpersoner ser jag ingen etiskt problematik.


   
SvaraCitera

kekeoxo:

det har hon ej nämnt. hon verkar iaf inte ha något emot det. + tänk att hon är 19, inte 9 år. alltså att hon fattar vad som händer runt om kring sig och skulle inte känna sig ''tvungen'' ifall det var nu han som började

Hon är ändå i en beroendeposition. Han har makten att ge henne dåliga betyg.


   
SvaraCitera

det är dörför det är förbjudet på många ställen att ha förhållanden med sina elever, även om de är vuxna. samt förbjudet för terapeuter att ha förhållanden med sina patienter (även det inte går att kontrollera).


   
SvaraCitera

Ja, han vill säkerligen sexa dig.. Knappast mer än så, du kommer bli utnyttjad.. Och hans fru, hur kan du inte tänka på henne?! Icke!


   
SvaraCitera

Är du kär i honom? Annars tycker jag att du ska försöka visa att du inte är intresserad, med tanke på att han har fru och allt. Jag är ganska säker på att det är "flörtigt" menat, för det brukar inte finnas en sådan typ av kontakt mellan lärare och elev. 


   
SvaraCitera

riktigt äckligt. hade en gammal biologi lärare (adam) som tog på alla elever på ett äckligt sätt, han smekte oss vid armen o håret etc :S han mena nog inget illa, men det var hemskt.


   
SvaraCitera

herr.göransson:
riktigt äckligt. hade en gammal biologi lärare (adam) som tog på alla elever på ett äckligt sätt, han smekte oss vid armen o håret etc :S han mena nog inget illa, men det var hemskt.

fysik+teknik är han


   
SvaraCitera