Aviseringar
Rensa alla

Läs detta alla göteborgare!


Ämnesstartare

Imorgon lördag den 22 november 2008 kommer Sverigedemokraternas ungdomsförbund Sverigedemokratisk Ungdom (SDU) att anordna ett torgmöte mot den utbredda svenskfientligheten i det svenska samhället i Brunnsparken i Göteborg klockan 13.00-14.00:

http://www.sdungdom.se/index.php?action=fullnews&id=41
http://www.newsdesk.se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/sverigede...

Facebook:

Gruppen växer, gå med du också!
---

Pressmeddelande | 2008-11-21, 02:43 | Av Redaktionen

SDU uppmärksammar svenskfientligheten i Göteborg

Efter att Sverigedemokratisk Ungdoms (SDU) kampanj mot svenskfientlighet lanserades för ett par månader sedan har 8 städer besökts. Nu på lördag är det Göteborgs tur då SDU talar i Brunnsparken kl 13:00.

Svenskar blir systematiskt utsatta för våld, hot och kränkande behandling pga sitt ursprung. Såväl misshandel som våldtäkter, hot och diskriminering är idag alltför vanligt förekommande brott som svenskar utsätts för av pga sin etnicitet.

Till skillnad från den sk "främlingsfientligheten" mörkas svenskfientligheten ned av det etablerade samhället, sin omfattning till trots. Av dessa skäl bedriver Sverigedemokratisk Ungdom sedan 2 månader tillbaka en kampanj emot svenskfientligheten.

Vid tidigare möten i Malmö har SSU, Ung Vänster och andra vänsterorganisationer försökt sabotera Sverigedemokratisk Ungdoms möten. Trots debattinbjudan från SDU har vänstern inte visat något intresse för demokratisk dialog och debatt. Istället för att ens besvara de upprepade inbjudningarna har den svenska vänstern valt att svara med våld, hot och mötesstörningar.

Sverigedemokratisk Ungdoms förbundsordförande Erik Almqvist kommenterar lördagens torgmöte i Göteborg:

- Göteborg är en stad som tyvärr fått uppleva oacceptablet stora problem med svenskfientligheten. Därför anordnar nu SDU ett torgmöte i Brunnsparken som syftar till att upplysa om svenskfientligheten ur ett helhetsperspektiv. Vi känner att det saknas både kunskap om svenskfientlighet och vilja att samla denna kunskap från samhällets sida.

- Eftersom alla svenskvänliga initiativ ifrågasätts i dagens Sverige har vi gjort allt för att våra politiska motståndare ska kunna komma till tals under våra torgmöten, så att vi kan få till en öppen demokratisk debatt kring svenskfientligheten. Tyvärr har inga av våra motståndare vågat ta debatten med oss och därför uppmanar vi både våra sympatisörer och motståndare att komma till Brunnsparken på lördag så att vi kan få en öppen och konstruktiv diskussion kring problemen med den utbredda svenskfientligheten.

- Ingen svensk ska behöva acceptera att bli bespottad, diskriminerad och utsatt för våld pga sitt ursprung. Låt lördagens möte bli en manifestation för svenskarnas rätt till fred och frihet i Sverige!, avslutar Erik Almqvist.

Plats: Brunnsparken, Göteborg
Tid: 13:00-14:00, lördag den 22 november


   
Citera

befriasverige:

befriasverige

suck... [tired]


   
SvaraCitera

Om jag inte är för bakis så kommer även jag att göra min plikt som svensk imorgon.


   
SvaraCitera

filulilus:

suck... [tired]

Fortsätt du att blunda då, din okunniga röding.


   
SvaraCitera

haha<3


   
SvaraCitera

I Malmö hade ingen något vettigt att säga. De babblade på, men ingen kom fram till något alls. Det blev mer nedklankande mot vänsterfolket än prat om vad de själv vill göra. De sa vad de tyckte om invandringen, men inte vad som ska göras åt det. Ska man ens ställa sig på ett torg gäller det att ha något att säga.


   
SvaraCitera

Befria Sverige från bakåtsträvande xenofober.


   
SvaraCitera

Compton GangztaH:

Fortsätt du att blunda då, din okunniga röding.

mmm, vi säger så va...


   
SvaraCitera

jag tror jag bangar


   
SvaraCitera

nej jag orkar fan inte


   
SvaraCitera

Hezkirin:

Befria Sverige från bakåtsträvande xenofober.

Är det bakåtsträvande och xenofobiskt att vilja ha en fungerande invandringspolitik? Från vilken planet kommer du?


   
SvaraCitera

Orka ett gäng sionister som leker kulturnationalister.


   
SvaraCitera

Gud_:

Orka ett gäng sionister som leker kulturnationalister.

SD som parti är inte sionistiskt utan neutralt, det är bara vissa enskilda medlemmar som har sionistiska sympatier. Och SD leker inte, de är kulturnationalister. Men denna tråd handlar inte om SD som parti eller dess medlemmar utan ett specifikt torgmöte och dess budskap.


   
SvaraCitera

percynilegard3:

Och SD leker inte, de är kulturnationalister.

Och kultur nationalism är idiotiskt, att ens kalla det nationalism sticker som en kniv i hjärtat på mig.

percynilegard3:

SD som parti är inte sionistiskt utan neutralt, det är bara vissa enskilda medlemmar som har sionistiska sympatier.

Ja, ledningen av SD är sionister, det räcker för att jag aldrig någonsin skulle röra i en SDare med tång.


   
SvaraCitera

Kan hända att du har missat det, men praktiskt taget alla tycker att SD är korkade rasistdrägg som man bör hålla sig borta från. Majoriteten utav folk som inte tycker det vill ändå inte erkänna att de sympatiserar med SD, eftersom de inte vill framstå som korkade rasistdrägg.

Men ha det så kul.


   
SvaraCitera