Aviseringar
Rensa alla

Läs, fundera och svara.


Ämnesstartare

Tjo, funderar på att hyra en film ikväll. Ska hyra en film ikväll, men det är blankt i skallen.

Jag vill se något bra, såklart?! Något med någon häftig/fin/vacker historia, inte för sorligt, lagom romantiskt, vampyrer fungerar. Inte skräck, helt inte krig och absolut inte om världen undergång, naturkatastrofer och sånt!

Gillar filmer som Shutter island, How to train your dragon (Ja, den är förbannat söt!), I am legend, Avatar och ska det vara romantisk komedi så någit i stil med The proposal, life as we know it.

Och det inte existerar en film som uppfyller alla mina "krav" så kan nä la' skriva en bra film, varför den är bra och lite vad den handlar om, m'key?!

Och helst inte filmer om religion, religiösa ritualer osv.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Wall Street 2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara för att du skrev en film som inte handlar om religion tänker jag tipsa om When night is falling. Den handlar om en kvinna och en man som båda jobbar på en skola för kristna. Dom är båda religiösa och funderar på att gifta sig, men en dag så kommer en mystisk, charmig cirkuskvinna till staden och börjar förföras. Kärleken börjar spraka och filmen bjuder på en hel del vackra sexscener och en fin berätellse om kärlek. Samt att jag är helt kär i hur bra skådespelarna är, trots att det i första scenen kändes väldigt tillgjort. Även regiserad av en kvinna om jag inte missuppfattat något. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kung Fu Panda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bröllopsduellen


   
SvaraCitera

fantasilös:

vampyrer fungerar

frostbiten

Marmoth:

Wall Street 2

sagt av min juristgranne: "vad du än gör kolla ALDRIG på wall street, det är en jävla skitfilm som bara ekonomer gillar"
[bigsmile]


   
SvaraCitera
time
 time

"Vampyrer fungerar"
"Inte skräck"

...det enda som funkar ihop på den beskrivningen är Twilight. Vampyrfilmer hör (och bör höra) till skräckgenren.

Annars kan jag rekommendera La vita e Bella, eller Life is wonderful. Den är på italienska, men det är en av de vackraste filmerna som gjorts, alldeles underbart söt och sorglig är den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

scarface.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

La vita e Bella, eller Life is wonderful. Den är på italienska, men det är en av de vackraste filmerna som gjorts, alldeles underbart söt och sorglig är den.

[love]

Principessa!


   
SvaraCitera

krasch:

Kung Fu Panda

Är den bra?

Har för mig den var kul, men blev jättetråkig mot slutet. Minns inte!

Ge den betyg 1-10! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

...det enda som funkar ihop på den beskrivningen är Twilight.

Det våras för dracula? [no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

...det enda som funkar ihop på den beskrivningen är Twilight. Vampyrfilmer hör (och bör höra) till skräckgenren.

My bad. Vart lite otydligt. Skräck för mig - typ barnhemmet, HUSK, exorcist, The ring, The grudge - det är skräck för mig. Vet att det finns en del "skräckvampyrfilmer", som jag inte skulle kalla skräcker. If ya get it 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Är den bra?

Si senor!
Det är nog min favorit bland datoranimerade filmer.
Kanske.
Den är rolig i alla fall.

Slumpartad:

Ge den betyg 1-10! [cute]

Men bööh
Jag har jättesvårt för att ge saker betyg.
Det är så olika från gång till gång.
Och vad betyder tio för dig liksom? MEGAASBRA JAG DÖR SÅ BÄST VÅGA INTE DISSA DETTA!!! eller mer Det här är en bra film på många sätt.
Den får 7 poäng.
Över medel men ändå inte shit pommes jag smälter.


   
SvaraCitera

krasch:

Jag har jättesvårt för att ge saker betyg.

Betygsätter saker varje dag [cool][cool]

krasch:

Och vad betyder tio för dig liksom? MEGAASBRA JAG DÖR SÅ BÄST VÅGA INTE DISSA DETTA!!!

En tia är typ en film man MÅSTE se. Typ som James Bond - man lever bara två gånger.

krasch:

Den får 7 poäng.
Över medel men ändå inte shit pommes jag smälter.

Rimligt. Måste väl se den igen kanske då [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

sagt av min juristgranne: "vad du än gör kolla ALDRIG på wall street, det är en jävla skitfilm som bara ekonomer gillar"

Jurister är ju kända för att vara lite udda[wink]

Wall Street = Charlie Sheen ju!!
Wall Street 2 = Shia Labeouf ju!!
+++++++ massa ekonomi och pengar!!+++[cool]


   
SvaraCitera