Aviseringar
Rensa alla

Läsa ett fjärde år


Ämnesstartare

Ja, jag har tänkt läsa ett fjärde år för att jag har massa ig och saknade betyg. Jag har 450 poäng som jag behöver läsa upp. Jag undrar nu om jag kan läsa upp dessa och gå ett fjärde år på en annan gymnasieskola än den jag gick i 3 år och tog studenten i?


   
Citera

Du ska nog gå folkhögskola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det måste du kunna göra


   
SvaraCitera

Poäng används inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du ska nog gå folkskola.

folkhögskola kanske mer? [crazy]


   
SvaraCitera

[wink]

dazed_and_confused:

folkhögskola kanske mer?

Jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jo.

Eller så kan vi låta det vara en halvfet burn, vi säger folkskola [blush]


   
SvaraCitera

TROLOLOLOLOLOLOLOL. Jk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du ska nog gå folkhögskola

NEJ!
Blir mycket svårare att komma in på högskola sen. Folkhögskola is no good.

Anura:

fjärde år

prata med din rektor/annan viktig person i skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

prata med din rektor/annan viktig person i skolan

ja jag pratade med en studie/vägledare i den andra skolan om jag kan läsa, men hon måste ta upp det med rektorn. Men jag undrar ju om man kan? Jag menar jag har ju läst flera betyg på en annan skola, men vill nu läsa ett fjärde år på en ny skola typ 400 poäng. Undrar bara hur det kommer sätta sig i mitt "betyg".


   
SvaraCitera

sötnos:

NEJ!
Blir mycket svårare att komma in på högskola sen. Folkhögskola is no good.

Varför skulle det vara så?

Du kommer in på dina betyg, så om du har pluggat upp dom på folkis så är det lika värt som gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

lika värt som gymnasiet.

nepp.
orkar inte riktigt förklara, men ett folkhögskolebetyg är inte lika högt värderat som ett vanligt gymnasiebetyg. Så du blir andrahand. Blir oftast så att man läser stökurser här och där, vilket tar mycket längre tid!


   
SvaraCitera

Va? Ha du redan tagit studenten? Är du inte lite sent ute?


   
SvaraCitera

sötnos:

epp.
orkar inte riktigt förklara, men ett folkhögskolebetyg är inte lika högt värderat som ett vanligt gymnasiebetyg. Så du blir andrahand. Blir oftast så att man läser stökurser här och där, vilket tar mycket längre tid!

Man kommer in på sina betyg. Om du pluggar upp dina betyg så betyder dom lika mycket som på gymnasiet. Det är samma betygsättning och samma standard. Hur lång tid man vill ha på sig för att läsa upp allt är upp till en själv.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Anura:

Men jag undrar ju om man kan? Jag menar jag har ju läst flera betyg på en annan skola, men vill nu läsa ett fjärde år på en ny skola typ 400 poäng. Undrar bara hur det kommer sätta sig i mitt "betyg".

Du kan byta gymnasieskola vanligtvis. Vet inte hur det funkar om du redan har gått dina tre år. Fråga rektor/syo, de lär veta.

Hur lyckades du sakna 450 p? [shake]


   
SvaraCitera