Aviseringar
Rensa alla

läsa på universitet samtidigt som man läser på gymnasiet


Ämnesstartare

kan man läsa en kurs på halvfart på universitetet när man går gymnasiet om man är 18 fast då inte har gått ut gymnasiet? tror ni det är mkt att göra eller att man klarar det? kursen jag vill läsa är typ på distans. sköts via dator mest


   
Citera

Du har ju ingen behörighet utan slutbetyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Du har ju ingen behörighet utan slutbetyg.

sant men du tror inte att det går ändå? har för mig att det finns folk som har läst kurser på universitetet när de har gått gymnasiet


   
SvaraCitera

soimpolite:

sant men du tror inte att det går ändå? har för mig att det finns folk som har läst kurser på universitetet när de har gått gymnasiet

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Nej.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Man kan ta kurser inofficiellt däremot. Bara att emaila professorn och, om han tillåter, gå på föreläsningarna. Men man får inget betyg därifrån.


   
SvaraCitera

Föreläsningarna är öppna för alla. Men är det en liten kurs så märks det ju tydligare att man inte "hör hemma där".

Jag tor också att det är möjligt att läsa vissa kurser även utan ett slutbetyg. Jag tror inte att alla kräver det nämligen.

Men kolla upp den kurs du vill läsa och vad den har för krav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sätt dig där i aulan och hoppas på att du snappar upp någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar soimpolite, hon verkar smart.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

kan man läsa en kurs på halvfart på universitetet

man kan men då måste unviersitetet tycka att du är behörig på något vis.

har en bekant som tog sig in på kth utan slutbetyg. men han hade andra kunskaper. men man kan nog inte annars komma in utan slutbetyg


   
SvaraCitera