Aviseringar
Rensa alla

Läser ni/kollar ni på nyheterna? Eller blundar ni för verkligheten?


Ämnesstartare

Jag har slutat ta till mig standard nyheter, innan kollade jag hela tiden. Hur gör ni? 

/Ignorance is bliss


   
Citera

Läser rubriker på  det mesta förutom på ekonominyheterna. Ta allt med en lastbil salt eftersom det är bara vänstermedia på Omni. Glad


   
SvaraCitera
frukt

Försöker läsa mer sällan men då läsa längre mer ingående texter. Mycket osaklig hets som skrivs för att dra till sig klick. Slöseri på tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Läser rubriker på  det mesta förutom på ekonominyheterna. Ta allt med en lastbil salt eftersom det är bara vänstermedia på Omni. Glad

Är inte vänstermedia död i Sverige? Alltså överlag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:
Försöker läsa mer sällan men då läsa längre mer ingående texter. Mycket osaklig hets som skrivs för att dra till sig klick. Slöseri på tid.

Ska prova. Blev helt less för ett tag sedan, av just denna anledning


   
SvaraCitera

Jag följer nyheterna varje dag, vill kunna hänga med i utvecklingen! Glad

Jag intresserar mig för politik så sådana nyheter finner jag mycket intressanta.


   
SvaraCitera

J-___-J:

Är inte vänstermedia död i Sverige? Alltså överlag?

Hela journalistkåren är ju vänster, har du inte hört det?
Dock så har du rätt, vänstermedian dör ut men jag tror nog ändå en del lär läsa det.


   
SvaraCitera
frukt

J-___-J:

Är inte vänstermedia död i Sverige? Alltså överlag?

Haha, näe.


   
SvaraCitera

Försöker hålla mig à jour med omvärlden så läser lite och ser lite nyheter.


   
SvaraCitera
reben

lyssnar på radio så hör väl lite grann


   
SvaraCitera

Lyssnar på radio hela måndagar, onsdagar och fredagar så får höra lite nyheter sedan kan det bli mer om jag tex åker bil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Hela journalistkåren är ju vänster, har du inte hört det?
Dock så har du rätt, vänstermedian dör ut men jag tror nog ändå en del lär läsa det.

Från folk som är höger- ja. Men har för mig att jag såg på nyheterna i våras att en majoritet tidigare klassade röda tidningar lagt ner (främst de lokala) om man kollar på Sverige kartan...och det lyfts som alarmerande eftersom informationen som går ut blir enkelriktad typ... men citera inte detta... ska försöka hitta bilden som visar antalet blåa skribenter och tidningar i Sverige kontra röda.... 

Kan ju vara så att de som ni menar är vänsterjournalistik är mer framträdande i andra medier och nya källor... dunno. Intressant iaf:)


   
SvaraCitera

all tidningsmedia är ju borgerlig utom Aftonbladet. 

Jag läser rubriker och en och annan artikel i de stora dags/kvällstidningarnas när upplagor
samt hänger på twitter massor 


   
SvaraCitera

Man får väl ha vilka åsikter man vill om vinklingen av nyheterna i SVT och TV4 men jag kollar minst tre nyhetssändningar varje kväll i TV. Däremot desto mindre i papperstidningar och likaså på nätet. 


   
SvaraCitera

Brukar kolla på dom lokala (vill säga helahalsingland.se)
Annars njaa


   
SvaraCitera