Aviseringar
Rensa alla

Läskigt hur kärlek förblindar en


Ämnesstartare

Man har ju hört om människor som blundar för allt dåligt som ens partner gör eller har gjort, bara för att man är så kär. Men det blir väl inte alltid så? Jag menar, nånstans måste man väl ändå använda sitt sunda förnuft? Man säger ju att man gör tokiga saker när man är kär, men måste det vara så? Varför blir det så för en del medan det inte blir så för andra?

Exempel: En tjej gör slut med sin kille trots att hon är jättekär i honom, och han i henne. Men hon inser att han inte är bra för henne.

Detta har hänt.


   
Citera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Man säger ju att man gör tokiga saker när man är kär, men måste det vara så? Varför blir det så för en del medan det inte blir så för andra?

människor är olika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha? [confused][confused]


   
SvaraCitera

Blundade.

Var dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

människor är olika

Ja, men kan det bero på dålig självkänsla?

Nintendo:

Jaha?

Vad är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läskigt hur folk förblindar sig själva för att blir kär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gibbs:

Läskigt hur folk förblindar sig själva för att blir kär

Va? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det blir så av samma anledning som att vissa lämpar sig som stridspiloter och andra inte.

för att vara lite ot .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Men det blir väl inte alltid så?

Nej.

kraamiszz:

Jag menar, nånstans måste man väl ändå använda sitt sunda förnuft?

Ja.

kraamiszz:

Man säger ju att man gör tokiga saker när man är kär, men måste det vara så?

Nej.

kraamiszz:

Varför blir det så för en del medan det inte blir så för andra?

Folk är olika känslosamma, olika uppfostrade, lever i olika kulturer, tolkar olika, mår olika bra psykiskt, har olika slags förhållanden osvosvosvosovsovsov.

kraamiszz:

Men hon inser att han inte är bra för henne.

Han var väl ett arsle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Vad är det?

Du ställer en massa frågor och sen besvarar du dem själv, förstår ej tråden bara [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Folk är olika känslosamma, olika uppfostrade, lever i olika kulturer, tolkar olika, mår olika bra psykiskt, har olika slags förhållanden osvosvosvosovsovsov.

Gillar det svaret. [y]

antrax:

Han var väl ett arsle.

Ja, men det finns ju tjejer, och killar, som blir misshandlade av sin partner (fysiskt och/eller psykiskt) men som ändå inte vill lämna dem. Men det beror väl på som du säger:

antrax:

Folk är olika känslosamma, olika uppfostrade, lever i olika kulturer, tolkar olika, mår olika bra psykiskt, har olika slags förhållanden osvosvosvosovsovsov.

Man får ju antagligen dålig självkänsla av att bli misshandlad och då tror man att man förtjänar det. Det förstår jag, men vad jag inte förstår är hur man fortfarande kan vara kär i personen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du ställer en massa frågor och sen besvarar du dem själv

Det hindrar väl inte dig från att besvara dem? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Ja, men det finns ju tjejer, och killar, som blir misshandlade av sin partner (fysiskt och/eller psykiskt) men som ändå inte vill lämna dem.

De hamnar väl i någon slags beroendeställning och har så totalmosat självförtroende att de fortsätter låta sig plågas.
Många som blir misshandlade skäms förmodligen också.
Att bryta upp hela sitt liv och chockera vänner, bekanta, att behöva flytta, starta om på nytt, förstå att det kan finnas en annan bättre tillvaro.. ja allt det där.
Det är nog inte det lättaste.

kraamiszz:

Det förstår jag, men vad jag inte förstår är hur man fortfarande kan vara kär i personen..

"Han/hon lovar att aldrig mer göra så... Jag vet ju att han/hon är snäll och älskar mig innerst inne. Jag måste bara sluta vara så jobbig/korkad/lat"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner mig träffad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

De hamnar väl i någon slags beroendeställning och har så totalmosat självförtroende att de fortsätter låta sig plågas.

Ja, de tror väl inte att de förtjänar något bättre, vilket är synd. [sad]

Lilla Lady:

känner mig träffad

[blush]


   
SvaraCitera