Aviseringar
Rensa alla

LÄSKIGT TELEFONSAMTAL


Ämnesstartare

Ett okänt nummer ringde hem till mig för en stund sen. Jag är ensam hemma. Svarade och då hör jag en amerikansk kvinnoröst som låter inspelad eller lite datagjord eller jag vet inte. Fejk.
Nåt sånt här:
"You have won a prize to the Canarie Islands. Simply press 9 to collect your prize."
Jag blev värsta chockad, och det var för att jag undrade vad i helvete var det som hände. Jag vägrade tro att jag faktiskt hade vunnit något. Bluff liksom.
Så jag var tyst, stod som ett fån och gapade. Det var tyst i luren, tills kvinnorösten upprepade sig att jag skulle trycka nio. Så jag lade på.

En stund senare ringde min mobil, jag tänkte "vafan är det som händer" men det var bara mamma. Phew. Hon sade förresten att det nog var någon som försöker lura en och ta pengar från en på det sättet.

SÅ LÄGG BARA PÅ OM NÅGON SÅDAN RINGER.

OCH

Har någon annan varit med om det? What happened?


   
Citera

omg creepy


   
SvaraCitera

Igår ringde en tjej till mig och fråga om jag ville ha jobb,DET va läskigt för jag har inte sökt jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan inte vara 0882-numret som ringer runt över hela Sverige från satelittelefon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Det kan inte vara 0882-numret som ringer runt över hela Sverige från satelittelefon?

Ehm, dunno, okänt nummer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nummer som har +88 eller +45 ska du inte svara på för det kostar 160 kr i minuten sen finns det ett nytt nummer 180700, då dom ringer gör inget, för det kostar 5000 kr. kolla upp det på http://www.tele2.se [smile]


   
SvaraCitera

Hannajkl:

SÅ LÄGG BARA PÅ OM NÅGON SÅDAN RINGER.

Tack! Jag är en riktig jävla ärthjärna som inte förstår sådant, det är snällt av dig att förmedla sådan viktig information till oss imbecilla gamla blånäsor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Hannajkl: SÅ LÄGG BARA PÅ OM NÅGON SÅDAN RINGER

Evil Conduct:

Tack! Jag är en riktig jävla ärthjärna som inte förstår sådant, det är snällt av dig att förmedla sådan viktig information till oss imbecilla gamla blånäsor

då ska jag ju påpeka det att man måste ju svara för att lägga på, har du då en oturlig dag så dra dom pengar från dig.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

då ska jag ju påpeka det att man måste ju svara för att lägga på, har du då en oturlig dag så dra dom pengar från dig.

Precis hemkommen från nobelmiddagen eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Precis hemkommen från nobelmiddagen eller?

nä men jag skriv typ på det visset hela tiden och även använder det i mitt dagliga språk men dom rätta personerna, annas så snackar jag ju som vilken tonåring som helst.[smile]


   
SvaraCitera

Geforce8800:

nä men jag skriv typ på det visset hela tiden och även använder det i mitt dagliga språk men dom rätta personerna, annas så snackar jag ju som vilken tonåring som helst.[smile]

Okej, det där lät ungefär som skånska


   
SvaraCitera

En gång ringde båda telefonerna samtidigt hemma det var också bluff, något om en resa.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

+45

Är inte det början på ett nummer från Danmark?


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

: då ska jag ju påpeka det att man måste ju svara för att lägga på, har du då en oturlig dag så dra dom pengar från dig.
Precis hemkommen från nobelmiddagen eller?

Hah, det ovanstående var inte ens svårtydligt 😛

När jag ögnade igenom stycket fastnade jag inte för nåot speciellt, men jag såg att det var lite högtravande då du påpekade detta.


   
SvaraCitera

[blush]


   
SvaraCitera