Aviseringar
Rensa alla

Läst min pojkväns dagbok.. HJÄLP


Ämnesstartare

Ångrar mig fruktansvärt. Älskar min pojkvän mer än allt i världen, men jag är en väldigt svartsjuk person. Får små depressioner ganska ofta när han t.ex får reda på att en arbetskollega har starka känslor för honom och de åker på jobbfest.

Har väldigt dåligt självförtroende, antar att jag helt enkelt ville se hur han verkligen kände. Den låg på köksbordet, men genom hans förtroende för mig gömmer han den aldrig. Jag läste nu ett inlägg för någon månad sedan: "känner att jag vill hålla på med andra tjejer, inte för jag skulle det men känner mig fast. Hon förstår inte." typ.

Vad ska jag göra? Vi är alltid väldigt öppna för varandra och litar på varandra. Jag vet att jag totalt krossat hans förtroende på mig nu. Men när jag läste det här? Jag litade ju på honom också! Han har sagt att han inte alls behöver "leka av sig" (jag var hans första flickvän) och absolut är reda för en seriös relation.

Vill tala ut men skäms så fruktansvärt över det jag gjort..
Förstår att det är ssvårt men.. nåt råd till mig?


   
Citera

faramir1:

Han har sagt att han inte alls behöver "leka av sig"

han kanske känt av hur ledsen/arg du hade blivit om han talade sanningen så han gjorde itne det..

sen tror jag inte att du behöver vara jätte orolig :p. men vad vet farbror retis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han tvekade på mig först typ: "är du verkligen reda för nåt sånt här? vill du inte leka av dig?" Han trodde verkligen inte att jag var "redo" men det är jag. Och frågade sedan honom, vilket han också tydligen var.


   
SvaraCitera

Säg vad du har gjort. Ärlighet är den enda formen av kommunikation som håller i längden.

Läs hans citat igen. Han har inte svikit ditt förtroende på något sätt.

faramir1:

"känner att jag vill hålla på med andra tjejer, inte för jag skulle det men känner mig fast. Hon förstår inte."


   
SvaraCitera
Hando

Finns ju en anledning till att man inte ska läsa andras dagböcker. Antingen konfronterar du honom med det du har läst och framstår som en galet svartsjuk brud, eller så säger du ingenting om det.

Bara för att han känner för att hålla på med andra tjejer, betyder det inte att han kommer göra det, aight?


   
SvaraCitera

du får väll helt enkelt stå ditt kast och förklara för honom hur lita du litar på honm


   
SvaraCitera

Ibland får jag känslan att jag också skulle vilja hålla på med tjejer, fast det är något jag never ever ever ever skulle göra. Tror många får sånna känslor ibland.

Dålig flicka som läser andras dagböcker förresten [sad]


   
SvaraCitera

Modigt att läsa hans dagbok. Hade jag vart i din sits hade jag önskat att han inte skrev övh.
Det man inte vet lider man inte av.

liten lady:

Ibland får jag känslan att jag också skulle vilja hålla på med tjejer, fast det är något jag never ever ever ever skulle göra

ja, instämmer.


   
SvaraCitera

faramir1:

: "känner att jag vill hålla på med andra tjejer, inte för jag skulle det men känner mig fast. Hon förstår inte."

Gud!!! skulle göra allt för att få honom att trivas efter att ha läst det där. gör det!!


   
SvaraCitera

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev också att han vill känna sig mer fri 🙁 shit.. vet inte vad jag ska göra. Vet inte om jag kan hålla det inne..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev också att han vill känna sig mer fri 🙁 shit.. vet inte vad jag ska göra. Vet inte om jag kan hålla det inne..


   
SvaraCitera

faramir1:

Får små depressioner ganska ofta när han t.ex får reda på att en arbetskollega har starka känslor för honom och de åker på jobbfest.

tror ej du vet vad en depression innebär.

PS. att du är svartsjuk rättfärdigar inte ditt beteende. berätta att du har läst, om han inte litar på dig mer är det förståeligt.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

om du inte vill berätta att du läst så tycker jag inte att det framstår som konstigt att ta upp det han skrivit ändå. Utan att referera till dagboken. Du sa ju att det var någon månad sedan han skrev det, han kanske inte känner så längre.

vad du än gör, snacka med honom om det, håll det inte inom dig. det får bära eller brista, men kan han inte acceptera dig för den du är så borde ni kanske inte fortsätta.

har varit i samma sits (fast omvänt), och kan ju säga att det inte hjälpte att undanhålla saker och ting.


   
SvaraCitera

man läser inte folks dagböcker [mad]


   
SvaraCitera