Aviseringar
Rensa alla

Lät han inte få någon första kyss - kört nu?


Ämnesstartare

Är kanske på fel forum men det handlar om en kille som jag går i samma klass med sen 2 mån tillbaka... Först gick allt uppför men sen mot senaste veckorna har det svajat till ordentligt, ett par "allvarliga" samtal och sånt senare så var vi på en bänk, höll om varandra lite och han ville kyssa mig men jag sa att jag ville vänta. Sen dess har han verkat mer ambivalent än någonsin och i sms'en skriver han inte ens kram längre.

Känner mig dissad trots att han bara dagar efter misslyckade kyssen sa: "vi kanske beter oss såhär för vi är intresserade av varandra men inte vet hur vi ska förhålla oss till de" - ungefär... Vet endå inte vad jag ska ta mig till nu, skulle vilja förklara att jag bara är rädd att gå för fort för då kan jag bli sårad, ärrad sen tidigare relationer/orkar inte sånt.

Samtidigt som jag tycker om honom och skulle vilja MER så är jag ändå osäker på allt eftersom han ska resa bort mycket om ca ett år och jag tvivlar på vad han vill med mig egentligen. Är van vid att killar bara blir förälskade i mig men inte kära... därför försöker jag ta det långsamt fram, men han verkar blivit kyligare så jag känner mig orolig [sad]

Kan tilläggas att han liksom mina tidigare partners verkar sätta massa annat före "förhållandet" - också därför tog hans förra slut, vilket gör mig rädd att det kan hända igen (med mig!). Vad ska jag göra? Prata med han kanske men känns inte som jag klarar de, funderar på att kanske maila, men vet inte om han redan dissat mig och det därmed är kört/jag bara skämmer ut mig om jag gör det? Tips & råd tackar!


   
Citera

Om det är det så är han inte värd dig och är en mupp.


   
SvaraCitera

evermore:

Känner mig dissad

Han lär känna sig avvisad och bortgjord efter det misslyckade försöket att visa sin tillgivenhet med en kyss. Du avvisade honom, nu ligger bollen i ditt hörn. vad skall du göra?

evermore:

han ska resa bort mycket om ca ett år och jag tvivlar på vad han vill med mig

Han vet nog inte själv vad han vill med dig eftersom ni inte har ett förhållande och du avvisade hans närmanden? Sen vad som händer om ett år kan man lösa då, ett bra förhållande klarar några resor, även långa på flera månader.

evermore:

Kan tilläggas att han liksom mina tidigare partners verkar sätta massa annat före "förhållandet"

Hur gammal är du? Vill du gifta dig? Vad förväntar du dig av ett förhållande? Vad är det han prioriterar? Är du överkänslig och har orealistiska förväntningar på en kille du inte ens är ihop med?

evermore:

Prata med han kanske men känns inte som jag klarar de, funderar på att kanske maila, men vet inte om han redan dissat mig och det därmed är kört/jag bara skämmer ut mig om jag gör det?

Detta är en kille du kanske vill ha ett förhållande med? Prata med honom så klart, kan du inte ens prata med honom blir det nog inget vidare bra förhållande ändå..

isola:

Om det är det så är han inte värd dig och är en mupp.

Ser inte att killen gjort något fel alls.. Han satt och myste med en tjej, han försökte kyssa tjejen och hon avvisade honom, och nu är allt hans fel!? Det är inte hans känslor jag ifrågasätter i detta fallet.


   
SvaraCitera

isola:

Om det är det så är han inte värd dig och är en mupp.

get a grip girl


   
SvaraCitera

Frippe96:

Ser inte att killen gjort något fel alls.. Han satt och myste med en tjej, han försökte kyssa tjejen och hon avvisade honom, och nu är allt hans fel!? Det är inte hans känslor jag ifrågasätter i detta fallet.

Man kan mysa utan att kyssas, herregud hon var inte skyldig honom en kyss.

Prata med honom och säg att du vill gå långsamt fram.


   
SvaraCitera

om jag var han skulle jag tolka ditt agerande som ett snällt sätt att säga tack men nej tack.
men du kanske varit värsta tydlig, då har jag inget svar


   
SvaraCitera

Sluta omedelbums med dina "finta höger gå vänster" fasoner, dom har trots allt visat sig ohanterliga. Det är även en väsentlig skillnad mellan att föra en dialog öga mot öga än via mejl och sms.


   
SvaraCitera

Det är ju inte så konstigt om han visar mindre intresse efter att du inte velat kyssa honom - de flesta tolkar nog det som att du inte är särskilt intresserad. Om du är det så är den bästa lösningen att säga det till honom - var han intresserad för några dagar sedan så lär han fortfarande vara det.

Du kan inte kontrollera vad som händer mellan er om ett år eller vad han egentligen vill med dig. Intressantare för din del borde vara vad du vill med honom. Om du vill att ni ska ha något slags förhållande så borde du försöka berätta för honom att du faktiskt är intresserad. Helst inte via mail eller sms.


   
SvaraCitera

evermore:

skulle vilja förklara att jag bara är rädd att gå för fort för då kan jag bli sårad, ärrad sen tidigare relationer/orkar inte sånt.

gör det, förklara.

evermore:

Samtidigt som jag tycker om honom och skulle vilja MER så är jag ändå osäker på allt eftersom han ska resa bort mycket om ca ett år

om ett år...
ni kan ju vara ihop fram tills dess
eller kanske bara en månad
några dagar
resten av livet
sluta noja över det

evermore:

Är van vid att killar bara blir förälskade i mig men inte kära... därför försöker jag ta det långsamt fram, men han verkar blivit kyligare så jag känner mig orolig [sad]

berätta det för honom


   
SvaraCitera
Bakric

isola:

herregud hon var inte skyldig honom en kyss.

Nja det är väl diskutabelt.
Men generaliserande så, ja du har rätt.

Frippe96:

Han lär känna sig avvisad och bortgjord efter det misslyckade försöket att visa sin tillgivenhet med en kyss. Du avvisade honom, nu ligger bollen i ditt hörn. vad skall du göra?

Amen that bro.
Vissa säger "men det värsta som kan hända är att hon säger nej", men det är ungefär som att säga "det värsta som kan hända är att du blir mentalhandikappat ett bra tag framöver, och det är väl inte så illa".
Likgiltighet my ass.


   
SvaraCitera

Bakric:

Nja det är väl diskutabelt.

Öh nej, man är aldrig skyldig någon någonting fysiskt.


   
SvaraCitera
Bakric

isola:

Öh nej, man är aldrig skyldig någon någonting fysiskt.

Just det är faktiskt lite av en kulturfråga å kutym å all skit.
Gå å lägg dig!


   
SvaraCitera

Bakric:

Just det är faktiskt lite av en kulturfråga å kutym å all skit.
Gå å lägg dig!

eller hur


   
SvaraCitera

Words of wisdom:

lazertits:

om ett år...
ni kan ju vara ihop fram tills dess
eller kanske bara en månad
några dagar
resten av livet
sluta noja över det


   
SvaraCitera

evermore:

Är van vid att killar bara blir förälskade i mig men inte kära

teh fuk?
vad är skillnaden?


   
SvaraCitera