Aviseringar
Rensa alla

Lätt för att rodna.. Någon som vet vad man kan göra åt det?


Ämnesstartare

Rodnar varje dag för små skitsaker. Är inte blyg och skäms inte över något förutom då att jag blir röd i ansiktet. Fattar inte varför jag blir det om jag inte skäms ens. Det kan räcka med att någon som jag inte känner så väl pratar med mig så blir ja blossande röd. Är i övrigt inte osäker på mig själv eller tystlåten på något vis.
Någon som har samma problem och har något tips?


   
Citera

pudra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går nog över med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte bli generad av att man rodnar. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det händer mig rätt ofta också, så jag känner igen mig. Jag kan börja rodna fast jag inte är ett dugg generad eller skäms öht. Jag vet dock inte vad man kan göra åt det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill rodna oftare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(det gick över för mig, var så nästan jämt förr. bli blodfattig annars. eller håll dig genomkall.)


   
SvaraCitera

Haha så var jag hela tiden på typ högstadiet. Nu rodnar jag typ aldrig längre. Som tur är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botox


   
SvaraCitera

Hej.

Jag blir röd i ansiktet väldigt ofta. Utan att något pinsamt har hänt. Det är riktigt jobbigt..
och jag känner att det påverkar mina betyg, och riktigt mycket socialt för mig.
Jag är en riktigt rolig grabb, det vet jag. Folk säger ofta att jag är rolig osv. Jag kommer med snabba kommentarer.. vi brukar även sitta massa grabbar på rasterna o bara snacka.. Jag känner att jag kan vara riktigt rolig, och vara den som leder konversationen osv.. men jag blir den som sitter lite tyst.. och svarar då och då. Förut så var jag verkligen den som ledde konversationen, och jag hade all uppmärksamhet på mig, när jag skulle säga mina skämt osv.. men nu klarar jag fan inte av det känns det som..
Men jag känner att mitt dåliga självförtroende och att jag blir röd hela tiden förstör allting.
Jag känner att jag kan vara(och var) mycket roligare än vad jag är just nu.. Har börjat ny klass osv. Men folk som jag gick i samma klass med förut säger: "Du var mycket roligare förut" osv.
Och jag känner att det faktiskt stämmer. Jag blir röd i ansiktet och vill bara avsluta samtalet direkt.. Men blir inte röd i ansiktet ifall jag är ensam med en person.
Och folk brukar inte säga "Oj vad röd du blev" eller "lastbil" osv.. Det hände förut, men inte längre. Nu känner jag att dom bara tycker synd om mig, typ..

Bryr mig inte om stavning/grammatiska fel osv. Ville bara skriva av mig lite. Känner att jag kommer få det jobbigt när skolan startar snart.


   
SvaraCitera

äh vafan, rött är en snygg färg ju.


   
SvaraCitera

Har typ samma problem, även om det har blivit bättre på senaste tiden (?). Har inget direkt tips, men jag brukar smeta på lite extra concealer/foundation på de ställen där jag lättast blir röd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera